معرفی و خرید سرویس کفگیر و ملاقه آشپزخانه

ظروف ابزار مهمی در آشپزخانه‌های شلوغ و محیط‌های خدمات غذایی هستند. برای آشپزی راحت‌تر و سریع‌تر در آشپزخانه خانه‌تان یا آشپزخانه رستوران به وسایل مختلفی نیاز پیدا خواهید کرد. خرید سرویس کفگیر و ملاقه آشپزخانه یکی از آنهاست. یک آشپزخانه مجهز، طیف وسیعی از ظروف برای پخت‌وپز را دارد تا برای پخت هر دستور غذایی آماده باشید.

انواع ظروف آشپزخانه

قاشق همزن

همه ما به‌صورت روزانه از قاشق همزن برای انجام کارهای مختلف در آشپزخانه استفاده می‌کنیم. این قاشق‌ها در سایزها و جنس‌های مختلف در بازار موجود هستند، سرویس کفگیر و ملاقه این ظروف آشپزخانه قرن‌هاست که وجود داشته است و در فرهنگ‌های باستانی اغلب آنها را از چوب و گاهی از فلزهایی مانند مس می‌ساختند، اما امروزه قاشق‌هایی از جنس پلاستیک تقویت شده، رایج‌تر هستند.
قاشق همزن برای مخلوط‌کردن غذا و مایعات در قابلمه‌های بزرگ در سرویس کفگیر و ملاقه کاربرد دارد. قاشق یک ابزار ضروری برای انجام همه کارها از جمله جمع‌کردن، جابه‌جایی، هم زدن و چشیدن غذا در حین پخت و سرو غذا است.

قیمت سرویس کفگیر ملاقه استیل

ملاقه سوپ

ملاقه سوپ در سرویس کفگیر و ملاقه برای سرو سوپ از قابلمه استفاده می‌شود. این ابزار دارای دسته‌ای منحنی یا دسته چوبی بلند و یک سر فنجانی شکل بزرگ یا متوسط دارد. ملاقه سوپ برای ریختن سوپ و خورش از قابلمه‌های بزرگ‌تر به قابلمه‌های کوچک‌تر یا برای سرو در کاسه‌های جداگانه ایدئال است.

ملاقه در سرویس کفگیر و ملاقه نیز قرن‌ها برای سرو غذا مورداستفاده بوده است و برخی از بهترین سرویس‌های امروزی دارای ملاقه‌هایی از جنس استیل ضدزنگ هستند سرویس کفگیر و ملاقه های استیل علاوه بر اینکه از نظر بصری سفره شما را زیباتر می‌کند از نظر ساختاری و کیفیت سبک بوده و تقریباً تخریب‌ناپذیر هستند. کیفیت استیل ضدزنگ که یک آلیاژ آهن است به ساختار چندلایه آن بستگی دارد که بر سختی سطح تأثیر می‌گذارد، بنابراین طول عمر آن‌ها نیز نسبت به ملاقه‌های چوبی بیش‌تر است.

چنگک پاستا و ماکارونی

این ابزار در سرویس کفگیر و ملاقه بسیار شبیه قاشق‌های همزن است به جز دو تفاوت عمده، یکی لبه‌های دندانه‌دار و دیگری یک سوراخ در وسط قاشق.
دندانه‌های این چنگک به شما این امکان را می‌دهند که پاستا و ماکارونی را به‌راحتی از یک قابلمه داغ و در حال جوش برای تست‌کردن بگیرید و سوراخ وسط آن اجازه می‌دهد تا آب اضافه آن خارج شود. کاربرد سوراخ وسط این چنگک برای اندازه‌گیری حجم پاستای موردنیاز است. اگر قبل از اینکه پاستا را داخل آبجواش بریزید یک دسته از پاستا را از وسط سوراخ رد کنید، آن حجم از پاستا که در وسط سوراخ چنگک جای گرفت، اندازه مناسب برای یک نفر را به شما نشان می‌دهد. شما به تعداد افرادی که می‌خواهید برایشان پاستا بپزید حجمی از پاستا را باید در داخل این سوراخ جای دهید. به‌این‌ترتیب پاستای پخته شده توسط شما کاملاً مناسب برای تعداد در نظر گرفته شما است. علاوه بر این برای سرو پاستا از ظرف اصلی پخت نیز ایدئال است.
چنگک ماکارونی در سرویس کفگیر و ملاقه معمولاً از جنس استیل ضدزنگ یا پلاستیک است.

خرید و قیمت انواع سرویس کفگیر و ملاقه

کفگیر

این ابزار در سرویس کفگیر و ملاقه به‌صورت مسطح با شیارهایی رویی آن طراحی شده که به شما امکان این را می‌دهد که به‌راحتی مواد غذایی را تفت دهید، باهم مخلوط کنید و حتی به‌راحتی طرفین همبرگر یا کتلت خود را سرخ کنید. به دلیل لبه نازک و صاف بودن این کفگیر در سرویس کفگیر و ملاقه می‌توانید برای برش‌دادن غذاهایی مانند کوکوسبزی و ته‌چین از لبه این کفگیرها استفاده کنید. اگر ماهیتابه و قابلمه شما از جنس چدن است، در انتخاب سرویس کفگیر و ملاقه کفگیرهای پلاستیکی بهترین انتخاب برای جلوگیری از افتادن خط‌وخش بر روی ظروف شما هستند.

همچنین پس از پخت غذا برای سرو، کافی است با این کفگیرها  غذا را سرو کنید. کفگیرها معمولاً در اندازه‌های بزرگ و گاهی شکاف‌دار هستند، اما آشپزها می‌دانند که وجود دو نوع، یکی بزرگ و دیگری کوچک، در آشپزخانه‌های شلوغ بهترین کاربرد را دارند، یا به عبارتی وجود هر دوی آنها در هر آشپزخانه‌ای لازم است.

کاردک یا کفگیر چوبی

کفگیرهای چوبی شبیه کفگیرهای معمولی در سرویس کفگیر و ملاقه هستند، با این تفاوت که اغلب شکافی روی آن‌ها دیده نمی‌شود. کفگیرهای چوبی به دلیل جنس‌شان به‌سرعت با دمای بالا گرم نمی‌شوند؛ مانند نمونه‌های فلزی‌شان با غذاهای اسیدی واکنش شیمیایی نشان نمی‌دهند و قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها را خراش نمی‌دهند. همچنین برای هم زدن هر ظرفی و از هر جنسی، می‌توان از سرویس کفگیر و ملاقه چوبی استفاده کرد.

بهترین مارک سرویس کفگیر ملاقه  قیمت سرویس کفگیر ملاقه عروس

انبر

این ابزار در اندازه‌های کوچک یا بزرگ، با انتهای فلزی معمولی یا پوشیده عرضه می‌شود. به هر شکلی که باشد، انبر برای سرو غذا، به‌خصوص در زمانی که غذا بسیار داغ است، عالی است.
انبر ابزاری کاربردی برای باربیکیو کردن یا کار با شعله است که به آشپز اجازه می‌دهد بدون آسیب‌دیدن و سوختگی غذا را به‌راحتی برگرداند، آن را جابه‌جا کند، برای سرو در ظرف قرار داده یا خارج کند. انبر همچنین با دور نگه‌داشتن دست از غذا در فرایند پخت به جلوگیری از آلودگی کمک می‌کند. انبرها سایزها و جنس‌های متفاوتی دارند. استفاده از انبرهای پلاستیکی انتخابی مناسب برای جلوگیری از خط افتادن روی ظروف حساس است. از طرفی انبرهایی از جنس استیل ضدزنگ برای سرو سالاد روی میز بسیار زیبا هستند، همچنین از ابرهای استیل کوچک‌تر برای ریختن یخ در لیوان استفاده می‌شود.

چنگال

این نوع ابزار مانند چنگال‌های غذاخوری اما بدون انحنا و در سایز بزرگ‌تری است. چنگال و قاشق بزرگ از در سرویس کفگیر و ملاقه جنس چوب برای سرو سالاد روی میز ناهارخوری بی‌نظیر هستند. قاشق و چنگال‌های چوبی در سرویس کفگیر و ملاقه آثار هنری هستند. آنها نوستالژیک هستند و به آشپزخانه شما حس روستایی می‌دهند و استفاده از آنها ما را به ریشه‌های آشپزی خود بازمی‌گرداند. اما فراتر از زیبایی آنها، استفاده از قاشق و چنگال‌های چوبی مزایای زیادی نیز دارد. آنها ابزاری چندوجهی هستند که می‌توانند انواع مختلفی از غذاها را از شور گرفته تا شیرین را باهم ترکیب کنند. طراحی آنها مکمل سایر ابزار آشپزخانه است و به کیفیت کلی غذایی که ما درست می‌کنیم کمک می‌کند.

همزن

همزن (به انگلیسی Whisk) یک مخلوط‌کن دستی سوپ یا مایعات است. وقتی فقط نیاز دارید که مواد را سریع هم بزنید، دستی مخلوط کنید یا مطمئن شوید که قوام سوپ یا سس همان‌طور که می‌خواهید شده است، استفاده از همزن بهترین و سریع‌ترین روش است.
یک میکسر برقی اغلب ممکن است زیاد از حد دلخواه شما مواد را مخلوط کند. همزن در اندازه‌های کوچک یا بزرگ‌تر در بازار عرضه می‌شود و امکان مخلوط‌کردن سریع چرخشی را برای انجام کار فراهم می‌کند.
برای مثال، برای زدن تخم‌مرغ‌ها و آماده‌سازی آن‌ها برای پخت‌وپز بدون اینکه دست‌هایتان در این فرایند کثیف شوند، ایدئال است. همزن به اشکال مختلف وجود دارد، اما شکل عمومی و رایج آن به‌صورت چند سیم مارپیچ است که برای مخلوط‌کردن غذا استفاده می‌شود.

خرید اینترنتی همزن دستی ایکیا PABJUDA

در دست‌ داشتن یک همزن دستی خوب، می‌تواند در سهولت کار به ما کمک کند. همزن دستی ایکیا PABJUDA ، برای پخت‌وپز و آماده‌کردن انواع مواد شیرینی و نان، وسیله‌ای مناسب است. دارای یک دسته باریک در انتها و حلقه‌های سیمی متصل به یکدیگر در طرف دیگر هستند. از همزن دستی ایکیا PABJUDA برای افزودن هوا به مخلوط و ترکیب کامل مواد با هم استفاده می‌شود.

همزن دستی ایکیا PABJUDA

قیچی آشپزخانه

مطمئناً، از هر قیچی می‌توان برای جداکردن چیزها استفاده کرد، اما قیچی آشپزخانه برای بریدن سریع چیزهایی مانند شاخه‌ها، استخوان‌ها، تاندون‌ها و قسمت‌های سخت‌تر غذا به دلیل طراحی محکم‌تر آن، برای کار در آشپزخانه مناسب است. حتی از قیچی آشپزخانه در برخی موارد به‌جای چاقو نیز می‌توان استفاده کرد.

خرید اینترنتی قیچی آشپزخانه ایکیا KVALIFICERA

طراحی قیچی آشپزخانه ایکیا به گونه ایست که بدون مشکل با اندازه دست سازگار می‌شود و هم برای راست‌دست‌ها و هم برای افراد چپ‌دست قابل‌ استفاده است. قیچی آشپزخانه KVALIFICERA دارای برش بسیار تیز در تیغه آن می‌باشد که کند نمی‌شود و می‌توانید به‌آسانی از آن برای خردکردن گوشت، ماهی یا سبزی‌ها در آشپزخانه استفاده کنید.

قیچی آشپزخانه ایکیا KVALIFICERA
قیچی ایکیا MÄRKBART قیچی ایکیا MÄRKBART

خرید اینترنتی کفگیر و ملاقه آشپزخانه ایکیا

در این مقاله سعی بر آن داشتیم که انواع کفگیر و ملاقه و کاربرد هرکدام از آنها را بررسی کنیم. این سرویس کفگیر وملاقه آشپزخانه در سایزها و جنس‌های مختلف در بازار موجود هستند، این دوستان خوب آشپز قرن‌هاست که وجود داشته است و در فرهنگ‌های باستانی اغلب آنها را از چوب و گاهی از فلزهایی مانند مس می‌ساختند، اما امروزه کفگیر و ملاقه‌هایی از جنس پلاستیک تقویت شده، رایج‌تر هستند.


نقد و بررسی کفگیر و ملاقه آشپزخانه ایکیا


نوشته‌های اخیر

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    سها رزاق

    با خواندن راهنمای کفگیر و ملاقه ایکیا خیلی اطلاعات گرفتم

    هم راهنمایی تون عالی بود و هم تصمیم گرفتم کفگیر و ملاقه ایکیا رو برای جهازم سفارش بدم

    27 دی 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    حوا ادیب

    من با خوندن این مقاله هم راهنمایی گرفتم برای خرید و هم تصمیم گرفتم کفگیر و ملاقه و سرویس کامل آشپزخانه ام رو از ایکیا بخرم

    27 دی 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب