معرفی انواع مختلف شمع

معرفی انواع مختلف شمع

شمع‌ ها زمانی صرفا به عنوان منبع نور به کار گرفته می شدند و بیش از ۵۰۰۰ سال است که از شمع ها به عنوان منبع نور و برای روشن کردن جشن ها استفاده می شود، اما اطلاعات کمی در مورد منشاء آنها وجود دارد. اولین استفاده از شمع ها اغلب به مصریان باستان نسبت داده می شود که با خیساندن هسته نی‌ها در چربی ذوب شده حیوانی(پیه)، لامپ یا مشعل می ساختند. کمی بعد موم زنبور عسل به عنوان جایگزینی برای پیه معرفی شد.

شمع‌های موم زنبور عسل با دود کمتر، روشن‌تر و طولانی‌تر می‌سوزند و بوی بهتری نسبت به شمع های پیه دارند. با این حال، به دست آوردن موم زنبور عسل دشوارتر بود، به این معنی که شمع های موم زنبور عسل تقریباً به طور انحصاری توسط طبقات بالا و کلیسا در اروپا استفاده می‌شد. باگذشت زمان، پیشرفت چشمگیری در صنعت شمع رخ داد و شمع ها از زمان استفاده اولیه خود راه زیادی را پیموده اند. به طوری که آنها تنها به عنوان منبع اصلی نور استفاده نمی‌شوند، محبوبیت و استفاده از آنها همچنان در حال افزایش است.

امروزه، شمع‌ها در بخش‌های متفاوت و نشان‌دهنده نمادهای مختلفی هستند، مانند یک جشن، شعله‌ور کردن احساسات عاشقانه‌، تسکین ذهن، ارج نهادن به مراسم و برجسته کردن دکورهای خانه.

شمع‌ها درخشش گرم و دوست‌داشتنی را برای همه به ارمغان می‌آورند.

خب، نوبت به معرفی محبوب ترین انواع شمع رسیده، با فروشگاه اینترنتی راه راه مارکت همراه باشید.

معرفی انواع مختلف شمع

شمع کلاسیک یا معمولی

کمی بعد از به‌روز‌شدن صنعت شمع، آنها به شکل بسیار ساده و بدون رنگ و عطر بودند. به طوری که همچنان جنبه روشنایی در تولید شمع کلاسیک، حرف اول را میزد. آنها معمولا به شکل ستونی هستد که در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم و در اندازه و شکل‌های استاندارد عرضه می‌شوند. به طور کلی نوع کلاسیک و معمولی برای ایجاد نور در یک محیط صلح آمیز و حتی رمانتیک استفاده می‌شوند و به دلیل اثر آرامش بخش خود ارزشمند هستند.

از این نوع شمع ها در دکوراسیون منزل نیز استفاده می‌شود و معمولا همه یکی از این مدل در خانه خود دارند. زیرا مانند اسمش، کلاسیک و همه پسند هستند. به دلیل استوانه بودنشان کاربرد خیلی مناسبی در زمان نبود روشنایی و برق دارند. و معمولا بدون قاب و با قالب اصلی به فروش می‌رسند. این مدل راهی آسان و فوری برای برجسته کردن فضای داخلی شما هستند. به صورت کلی بهتر است قبل از خرید شمع به هدف خود فکر کنید زیرا کمک بسیاری به شما می‌کند تا از بین طیف گسترده‌ای از سبک‌های موجود انتخاب مناسبی داشته باشید. در هر صورت ما به شما یک شمع کلاسیک را در کنار شمع‌های دیگر پیشنهاد می‌کنیم.

شمع کلاسیک یا معمولی شمع کلاسیک یا معمولی

شمع معطر

از کدو تنبل گرم گرفته تا بیسکوییت شیرین و ترد، مجموعه بی‌پایانی از شمع‌های معطر دلپذیر، برای انتخاب وجود دارد. اما اگر به دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که همه آنها از یک نوع موم ساخته نشده اند. حتی اگر تقریباً یکسان به نظر برسند. مانند رایحه‌ها، انواع مختلفی از مواد مومی وجود دارد. اگر به دنبال یک بوی دلنشین مانند رایحه توت‌های‌قرمز‌شیرین با کمی عطر گل هستید ما به شما شمع معطر ایکیا SINNLIG را پیشنهاد میکنیم.

زیرا علاوه بر عطر دلنشینی که به فضای شما می‌دهد. در انتها این امکان را فراهم می‌کند تا با استفاده از شیشه با دوامش کارهای متنوع انجام دهید، مثلا از شیشه آن به عنوان نظم دهنده زیورآلات ریز و یا حتی مجددا پارافین بریزید و استفاده کنید.

«موم «سوخت» شمع شما محسوب می‌شود. “وقتی ذوب می‌شود، تبخیر می‌شود، به این ترتیب عطر در خانه شما منتشر می‌شود.”

شمع‌های معطر پاسخی برای فرار نهایی هستند. مانند هر نوع دیگر، آنها درخشش گرمی را به فضای داخلی وارد می‌کنند، اما رایحه شمع‌های ایکیا است که به یک اتاق هویت واقعی می‌بخشد. این مدل، احساسات جالبی را برای شما به همراه دارد. از یادآوری خاطرات گرفته تا ایجاد یک لحن خاص، حتی تجربه‌ی چند حس همزمان و ایجاد یک فضایی. مثلا با شمع معطر شیشه ای ایکیا ADLAD تجربه‌ای جالب و آرام از جنگل‌های اسکاندیناوی به همراه مرکبات تند را به خانه‌ی خود میبرید، یک بوی واقعی از طبیعت.

طرح‌های معطر به طور کلی از سه سطح تشکیل شده اند

  • نت‌های بالایی
  • مرکزی 
  • پایه

نت‌های ابتدایی اولین رایحه‌ای هستند که مورد توجه قرار می‌گیرند، نت‌های مرکزی به عنوان هسته عمل می‌کنند در حالی که نت‌های پایه غالباً غالب‌تر هستند و در طول زمان توسعه می‌یابند. 

شمع معطر شیشه ای ایکیا ADLAD
شمع معطر ایکیا SINNLIG

انواع شمع عطری

رایحه، یک نیروی قوی در مغز انسان است و زمانی که به درستی از آن استفاده شود، می تواند یک محیط خسته کننده را فراموش نشدنی کند. هنگام رفتن به یک قرار ما می‌خواهیم یک مکان عالی را انتخاب کنیم. به نظر شما چه چیزی یک مکان را برای قرار ملاقات مناسب می کند؟ آن غذا؟ یا محل؟ یا افرادی که آنجا نشسته‌اند؟ نه، این محیط است.

گفته می‌شود که محیط مکان زمانی عالی است که، نور کامل را با رایحه معطر داشته باشد.

اگر به یک قرار عاشقانه می‌روید و می‌خواهید عشقتان شکوفا شود، باید شمعی با عطر عالی و نور مناسب انتخاب کنید. آنها جدا از اینکه اتاق را با رایحه مورد علاقه‌تان پر می‌کند، نقش زیادی در ایجاد حال و هوای اتاق دارند.

امروزه انواع مختلفی از شمع‌های معطر در بازار موجود است، اما اگر دیرتان شده و خرید مناسب را پیدا نکرده اید کافیست از فروشگاه اینترنتی راه راه مارکت سفارش خود را ثبت کنید تا در سریع ترین زمان ممکن بدستتان برسد. اما فراموش نکنید که قبل از سفارش  باید بدانید که هر رایحه چگونه بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارد.

۶ نوع رایحه و تاثیر آنها بر بدن
اسطوخودوس وقتی صحبت از رایحه‌های پرکاربرد می‌شود، اسطوخودوس در صدر فهرست قرار دارد. اسطوخودوس اثر تسکین دهنده و آرام بخش بر بدن دارد. ضربان قلب و فشار خون را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا به حالت آرامش برسید. استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد. این عطر مطمئناً شما و شریک زندگی‌تان را در یک روحیه عالی قرار می‌دهد.
دارچین رایحه دارچین را می‌توان به عنوان یک محرک فیزیکی و احساسی استفاده کرد. بوی شیرین و گرم دارچین به شما کمک می‌کند تا روی کاری که انجام می‌دهید بهتر تمرکز کنید. یک رایحه دارچین را بردارید تا شبی عالی داشته باشید.
گل سرخ

رایحه رز با شادی، امید و عشق مرتبط است. گل سرخ مانند اسطوخودوس نیز اثر تسکین دهنده و آرام بخش بر بدن و ذهن دارد. اگر می‌خواهید یک فرمول بدون شکست را امتحان کنید تا در قرار خود برنده شوید، باید با مدل‌های معطر گل سرخ همراه شوید.

مرکبات (پرتقال، لیمو، گریپ فروت و لیموترش) رایحه مرکبات رایحه تابستانی ملایمی دارد و به عنوان اثری انرژی بخش و نشاط بخش بر ذهن و بدن شناخته شده است. همه این رایحه ها تند، تند و شیرین هستند که ذهن و بدن شما را زنده می‌کند. 
نعناع تند چه کسی احساس خنکی فوری در یک روز گرم را دوست ندارد؟ رایحه نعناع با اثر تسکین دهنده و آرام بخش، تنش و درد عضلات را از بین می‌برد. برای مدیریت استرس و عصبی بودن شناخته شده است. بنابراین اگر کمی عصبی هستید یا یک روز گرم را پشت سر گذاشته‌اید همیشه می‌توانید به سراغ نعناع بروید.
یاسمن رایحه یاس برای مردان و زنان به عنوان یک ماده قوای جنسی عمل می‌کند. اعتماد به نفس را تقویت می‌کند و اضطراب را کاهش می‌دهد تا به شما احساس آرامش بدهد. رایحه گرم، فریبنده و شیرین آن بر روی سیستم عصبی اثر متعادل کننده دارد. 

شمع وارمر

این شمع‌ها به دلیل اندازه مناسب و قرار گرفتن در یک ظرف فلزی کوچک به راحتی قابل تشخیص هستند. به دلیل اندازه کوچکشان، قبل از سوختن زیاد دوام نمی آورند، اما راهی عالی برای اضافه کردن نور کمی به فضا می‌باشند. علاوه بر آن، یک محیط فوق‌العاده صمیمی برای شما ایجاد می‌کنند. این همان چیزی است که مهمانان شما در صورت برگزاری مهمانی به یاد خواهند آورد.

از آنجایی که آنها بسیار کوچک هستند، بهتر است برای استفاده چند عدد به طور همزمان روشن کنید تا بیشترین تأثیر را از شعله‌های کوچک آنها ببرید. پس چه چیزی بهتر از این که شما شمع وارمر ایکیا GLIMMA بسته 100 عددی را تهیه کنید. تا بتوانید هم به صورت ساده هم به صورت تزئینی داخل جا شمعی های معروف ایکیا مدل GLASIG قرار دهید. این جاشمعی ها بسته بندی ۵ عددی دارند و برای استفاده در تعداد بالا، بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند.

اما به صورت کلی پیشنهاد ما به شما این است چه در صورت استفاده تکی چه چند عددی، وارمر‌های خود را درون یک جاشمعی مناسب قرار دهید. زیرا بدنه‌ی محافظ وارمر از فلز است و ممکن است در حین جابه‌جایی به دستان شما آسیب وارد کند. در هنگام استفاده تکی جاشمعی دسته دار ایکیا ANLEDNING انتخاب هوشمندانه‌ای برای شماست. هم ظاهر مینیمالش دل همه را میبرد و هم یک دسته کوچک در جهت جابه‌جایی آسان دارد.

جای شمع وارمر شیشه ای ایکیا GLASIG
شمع وارمر ایکیا GLIMMA بسته 100 عددی
جاشمعی دسته دار ایکیا ANLEDNING

شمع تولد

شمع‌های تولد، اصلی ترین شمع جشن به حساب می‌آیند که روی کیک یا کاپ‌کیک شما قرار می‌گیرند. درواقع آنها به عنوان یک لباس جشن استفاده می‌شوند که نمی‌توان آن را در هیچ مهمانی خوبی از دست داد، آن‌ها در شکل‌ها، رنگ‌ها و تم‌های بی‌شماری هستند: جامد و چند رنگ، آغشته به زرق و برق، ساده، پیچ‌خورده، درخشان و…. بعد از آن، شما از فشفشه‌ها به عنوان شمعی‌ درخشان می‌توانید استفاده کنید زیرا بسیار سرگرم کننده هستند. بنابراین باید منتظر بمانید تا درخشش آنها متوقف شود، که حدود یک دقیقه طول می‌کشد.

اگر خواستید هیجان تولد را بالا ببرید می‌توانید از مدل‌های جدید استفاده کنید. آنها اغلب در کیک‌های تولد به‌عنوان یک عنصر سرگرم‌کننده برای غافلگیری استفاده می‌شوند، زیرا وقتی کسی سعی می‌کند آن‌ها را فوت کند، خود را دوباره روشن می‌کنند. ترفند این است که فتیله با پودر منیزیم پوشانده شده است که این توانایی را دارد که دوباره خود را احتراق کند، مهم نیست که چند بار فوت کنید. به هرحال دوباره روشن می‌شوند و برای خاموش شدن آن و همینطور پایان سرگرمی، کافی است فتیله را برای چند ثانیه زیر آب قرار دهید.

کیک تولد

چند نکته که بعد از خرید شمع باید بدانید

  • هرگز آنها را بدون مراقبت رها نکنید و همیشه از مواد قابل اشتعال، کودکان و حیوانات دور نگه دارید.
  • همیشه اجازه دهید شمع‌ها بسوزند تا تمام سطح ذوب شود. این کار زمان سوختن را افزایش می‌دهد.
  • فتیله‌ها را به طور منظم (تا 6 میلی‌متر) کوتاه کنید تا دوده سیاه را از بین ببرید و به طولانی ترین و تمیزترین سوختگی ممکن دست یابید.
  • حوضچه‌های موم مذاب را عاری از مواد زائد مانند انتهای کبریت و فتیله نگه دارید.
  • برای محافظت از جاشمعی، هرگز آخرین سانتی‌متر موم را نسوزانید و به یاد داشته باشید که ظروف را با احتیاط نگه دارید زیرا ممکن است بسیار داغ شوند.
  • آنها را بیش از چهار ساعت نسوزانید زیرا فتیله ها شروع به تشکیل “قارچ” می‌کنند.
  • اگر سیگار می‌کشید، آنرا فوت کنید، فتیله را کوتاه کنید و دوباره روشن کنید.
  • شمع‌های ستونی را مستقیماً روی مبلمان قرار ندهید. همیشه از یک صفحه مقاوم در برابر حرارت برای محافظت از سطوح استفاده کنید.

خرید اینترنتی شمع ایکیا

عطرها تأثیر مثبتی بر ذهن و بدن انسان دارند. آنها به ما کمک می کنند تا خود را از افکار تاریک رها کنیم و خاطرات زیبا را جایگزین آنها کنیم. این روزها اکثر مردم نه تنها زیبایی را در شمع می‌خواهند، بلکه عطری را می‌خواهند که بعد از یک روز شلوغ، آنها را آرام کند و روحیه‌شان را بالا ببرد. برای عاشقانه با شریک زندگی خود باید روحیه عالی داشته باشید. برای آن، شما به دنبال یک رستوران عالی هستید. اما به دلیل هزینه‌های زیاد از آن اجتناب میکنید؟ شما همیشه می‌توانید با روشن کردن یک شمع مناسب همراه با جاشمعی ایکیا FULLTALIG زیبا، محیط رستوران را در هر جایی به دست آورید.

ما در فروشگاه اینترنتی راه راه مارکت انواع شمع و جاشمعی‌های منحصربفرد ایکیا را در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانید از عاشقانه های خود بیشتر لذت ببرید. زیرا تمامی محصولات ما در سریع ترین زمان ممکن به دست شما میرسد و نیاز به پیاده‌روی‌های خسته کننده برای خرید شمع ندارید. 

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    نورا

    شمع

    یه نکته خواستم من در مورد شمع ها بگم برای اینکه شمع‌ ها مدت زمان طولانی‌تری بسوزند حتی بیشتر از چندین روز و همچنین اشک کمتری در اثر سوختن تولید کنند که کثیف هم نشه شمع‌ ها رو چند ساعت قبل از روشن کردن، در فریزر یا جایخی یخچال قرار بدید؛ هم خیلی بهتر میشوزه هم به لحاظ اقتصادی نیز به‌صرفه‌ اس.

    5 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    سروناز

    شمع ایکیا

    من دیدم بسیاری از ما، ‌شمع را تنها به عنوان تزئین خانه یا میز غذا خوری استفاده میکینم و برای اینکه تمامی زیبایی شمع داخل شمعدان یا جا شمعی یا به صورت شمع روی میز معمولا به همون صورت داشته باشیم، ترجیح می‌دهیم اصلا شمع ها را روشن نکنیم و به همون زیبای خود شمع بسنده کنیم؛
    ولی کاش یادبگیریم با روشن کردن شمع، هم صورت شمع زیباتر خواهد شد و هم انرژی آتش در فضای خانه پراکنده میشه و گرمی خاصی را به محیط ما میبخشه.
    استفاده کنید از شمع در ضمن شمع ایکیا داخل سایتتون هم بسیار خوش بو زیبا بودن از خردیدم خیلی راضی ام.

    5 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب