آموزش غذا خوردن با چاپستیک

آموزش غذا خوردن با چاپستیک

اگر می‌خواهید بیشتر با چاپِستیک به انگلیسی: Chopsticks و به ژاپنی:箸 (هاشی) و نحوه غذاخوردن با این قاشق اصیل آسیای شرقی آشنا شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با برخی از قوانین جالب استفاده از این وسیله هم آشنا شوید. شاید تجربه غذاخوردن در یک رستوران چینی یا رستوران آسیای شرقی برای همه ما پیش نیامده باشد؛ اما حتماً با دیدن سوشی، این غذای محبوب ژاپنی، وسوسه شده‌اید که این غذای بین‌المللی را با آداب و روش خودش میل کنید.

چاپستیک، این دو میله بلند چوبی، گرچه غذاخوردن با آن در یک نگاه آسان به نظر می‌رسد؛ اما اگر فوت‌وفن و روش خوردن با آن را بلد نباشید، برای استفاده از آن دچار مشکل می‌شوید و حتی عطای خوردن با آن را به لقای آن می‌بخشید.

آنها در بسیاری از نقاط جهان استفاده می‌شود و فقط مخصوص به کشور‌های آسیایی نیست؛ اما بیشترین میزان استفاده از آن در کشور‌هایی مثل چین، ژاپن، کره و تایلند است و در این کشورها برای مصرف مواد غذایی از مدل هایی استفاده می‌کنند که از درخت بامبو درست می‌شود؛ اما در اصل در کشور چین ساخته می‌شود و سپس به ژاپن و کره هم ارسال می‌شود. اگر می‌خواهید بیشتر با این وسیله و نحوه غذاخوردن با این قاشق اصیل آسیای شرقی آشنا شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با برخی از قوانین جالب استفاده از این وسیله هم آشنا شوید. در ضمن ما در این مقاله چاپستیک ایکیا TREBENT را نیز به شما معرفی می‌کنیم که از چوب بامبو و در شرکت ایکیا ساخته شده است.

خرید اینترنتی چاپستیک ایکیا TREBENT

با استفاده از مواد با رشد سریع و تجدیدپذیر مانند بامبو در چاپستیک ایکیا TREBENT ، از استفاده از مواد فسیلی یا محدود خودداری می‌کنیم. مواد تجدیدپذیر، برخلاف مواد فسیلی و محدود، از منابع زنده‌ای می‌آیند که می‌توانند با همان سرعتی که مصرف می‌شوند، احیا شوند.

قیمت چاپستیک

چاپستیک چیست؟

قاشق و چنگال وسیله‌ای است که در اکثر مناطق دنیا برای خوردن غذا از آن استفاده می‌شود. اما میلیاردها نفر از مردم دنیا هم ترجیح می‌دهند که از دوتکه چوب باریک و بلند برای غذاخوردن بهره بگیرند. خوب است بگوییم که تاریخچه استفاده از آنها به زمان‌های بسیار دور بازمی‌گردد. آنها ابزار رایج برای غذاخوردن در کشورهای شرق آسیا است که شامل دو میله چوبی باریک و بلند است که در زبان انگلیسی به آن چاپستیک می‌نامند.

چاپستیک چیست

علت استفاده از چاپستیک به‌جای قاشق و چنگال

در دوران باستان ژاپن، آنها تنها وسیله مورداستفاده برای خوردن غذا در کشور ژاپن بود و بر اساس باور و عقیده بسیاری از افراد ژاپنی، آنها بهترین وسیله پخت غذا بوده که می‌توان با استفاده از آن، غذا‌های اصیل ژاپنی به‌خصوص مواد غذایی نظیر برنج یا ماکارونی را به بهترین نحو ممکن میل کرد.

معمولاً آنها که در ژاپن مصرف می‌شود کوتاه‌تر از مدل چینی و کره‌ای هستند. البته این وسیله در تمام سایز‌ها وجود دارد؛ اما ممکن است بعضی از آن‌ها کوچک‌تر از سایز استاندارد هم باشند که معمولاً توسط کودکان و خانم‌ها مورد مصرف قرار می‌گیرد. استفاده از آنها به دلیل سخت بودن، یک کار هنری هم است و برای یادگیری استفاده از آن به‌عنوان قاشق، انرژی و زمان زیادی باید صرف شود.

قوانین اصلی استفاده از آنها در بین مردم ژاپن را بسیاری از مردم کشور‌های مختلف نمی‌دانند و حتی ممکن است در سفر به این کشور یا کشور‌های شرق آسیا، به‌اشتباه از این قاشق استفاده کنند؛ اما خوب می‌توان با یادگیری چند مهارت کوچک، به‌راحتی از این وسیله در حد مبتدی هم استفاده کرد.

چاپستیک استیل عکس چاپستیک دخترانه

نحوه استفاده از چاپستیک‌ ها

از آنجا که بسیاری از افراد جهان، راست دست هستند، به همین دلیل باب شده است که آنها در دست راست قرار بگیرد. اما اگر چپ دست هستید، مراحل گفته شده را با دست چپ انجام دهید. نکته مهم این است که ای وسیله نباید خیلی سفت و محکم در دستان شما نگه داشته شوند. پس آن‌ها را راحت در دست‌تان بگیرید. فراموش نکنید، هر قدر که فشار بیشتری حین نگه داشتن آنها وارد کنید؛ احتمال پخش شدن و ریختن غذا از بین دو چوب بیشتر است.

نکته مهم دیگر این است که چاپستیک باید بین انگشت حلقه، انگشت اشاره و انگشت شست دست شما قرار بگیرد. یعنی باید با این سه انگشت غذا را میل کنید و محل قرار‌گیری آن را روی انگشت حلقه متعادل و متناسب نمایید.

در ادامه، دوم را بین انگشت اشاره و شست دست خود و موازی با اول بگذارید. با این تفاوت که محل استراحت چاپستیک دوم باید روی انگشت وسط باشد و نباید انگشت حلقه، نقطه اتکا باشد. در مرحله بعد، از انگشت شست، انگشت اشاره و انگشت وسط برای حرکت دادن چاپستیک دوم استفاده کنید و با همین انگشتان آنها را نیز به یکدیگر نزدیک‌تر کنید.

نحوه استفاده از چاپستیک

معمولاً چاپستیکی که در قسمت پایین قرار گرفته است، بی‌حرکت‌تر از چاپستیک بالایی است. انگشت اشاره و انگشت وسط برای برداشتن مواد غذایی سنگین‌تر از طریق چاپستیک دوم و بالا کشیدن آن‌ها به سمت دهان به خوبی عمل می‌کنند. پس با استفاده از انگشت وسط و انگشت اشاره چاپستیک بالایی را بالا و پایین کنید و دهانه بین دو چاپستیک را باز و بسته کنید و هنگامی که به لقمه غذا رسیدید، دهانه بین دو چاپستیک را ببندید.

معمولاً چاپستیک اولی که در قسمت پایین قرار گرفته، بسیار بی‌حرکت‌تر از چاپستیک بالایی عمل می‌نماید.

انگشت اشاره و انگشت وسط هم برای برداشتن مواد غذایی سنگین‌تر از طریق چاپستیک دوم و بالا کشیدن آن‌ها به سمت دهان به خوبی عمل می‌کند. لذا با کمک انگشت وسط و انگشت اشاره چاپستیک بالایی را بالا و پایین کرده و دهانه بین دو چاپستیک را نیز به همین روش باز و بسته کنید و هنگامی که به لقمه غذا رسیدید، دهانه بین دو چاپستیک را ببندید.

با این روش، به راحتی می‌توانید، از خوردن غذای اصیل آسیای شرقی لذت ببرید

قوانین جالب در استفاده از چاپستیک

باقی گذاشتن چاپستیک با مواد غذایی چسبیده به آن، یکی از بزرگ‌ترین توهین‌ها در ژاپن است و از جمله اشتباهاتی است که اکثر توریست‌ها مرتکب می‌شوند. رعایت این نکته ضروری است که حتماً باید به طور کامل هیچ غذایی روی آن نمانده باشد.

لیس زدن چاپستیک‌ها در ژاپن رفتار ناهنجاری است و متعارف محسوب نمی‌شود و هرگز نباید آن را انجام دهید.

همچنین استفاده از آنها به عنوان یک چنگال و پیچیدن غذا در لابلای آن هم یک رفتار بی‌ادبانه تلقی می‌شود. اگر از آنها برای اشاره کردن به دیگران در ژاپن، استفاده کنید، امری ناپسند را مرتکب شدید و این کار، نشان دهنده رفتار کاملاً سطح پایین و بی‌ادبانه است. این کار به منزله این است که انگار شما این وسیله غذایی را به سخره گرفته‌اید.

نکته آخر از قوانین جالب ژاپنی‌ها در هنگام سرو غذا با آنها این است که استفاده از آن برای تکان دادن بشقاب و کاسه‌ها هم یک رفتار بی‌ادبانه است. لذا بهتر است با دستان‌تان بشقاب و کاسه را جابجا کرده و هرگز سعی نکنید با آن چنین کاری را انجام ندهید.

قیمت چاپستیک کره ای

خرید اینترنتی چاپستیک ایکیا

اگر بعد از خواندن این مقاله، تصمیم به خرید چاپستیک و امتحان آن گرفته‌اید و یا علاقه زیادی به غذا‌های آسیای شرقی دارید، بهتر است برای‌آنکه خیالتان از بابت کیفیت و اصالت خریداری شده راحت باشد، چاپستیک برند ایکیا را امتحان کنید. چاپستیک ایکیا TREBENT تهیه شده از چوب بامبو است که دارای کیفیت بالایی است. شرکت ایکیا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانه و لوازم آشپزخانه، دارای مدل‌های متنوعی از چاپستیک است که انواع مختلف این محصول را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت ببینید و خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت در کوتاه‌ترین زمان، اقلام خریداری شده را در دورترین شهرهای ایران به دستتان می‌رساند و تضمین می‌کند تا کالای اصل با بهترین کیفیت را به شما عرضه می‌کند.

نوشته‌های اخیر

  • کلیدی‌ ترین ترفند خانه تکانی در عید نوروز ۱۴۰۳
    خانه تکانی عید نوروز ۱۴۰۳ یکی از سنت های دیرینه بشمار می‌رود که نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای فارسی زبان اطراف مانند تاجیکستان و افغانستان، پیش از عید نوروز ۱۴۰۳ انجام می‌شود؛ چند روز پیش از شروع فصل بهار، افراد […]
  • ۸ ترفند نظم‌ دهی آشپزخانه
    نظم دهی به آشپزخانه یعنی چیدمان وسایل، ابزار و ظروف مختلف در آشپزخانه به شیوه‌ای کارآمد، در دسترس و منطقی. این کار شامل مرتب‌کردن و چیدمان همه چیز به‌گونه‌ای است که پخت‌وپز، تمیزکردن و سایر فعالیت‌های آشپزخانه را آسان‌تر و راحت‌تر کند. […]
  • اصول استفاده از قاشق چنگال و چاقو
    استفاده از مجموعه‌ای از کارد و چنگال که معمولاً شامل قاشق چنگال و چاقو است، بخشی ضروری از غذاخوردن به سبکی متمدنانه و امروزی است. غذاخوردن با این ابزار قاشق چنگال و چاقو به شما کمک می‌کند تا یک تجربه غذایی منظم‌تر و […]
  • آموزش غذا خوردن با چاپستیک
    اگر می‌خواهید بیشتر با چاپِستیک به انگلیسی: Chopsticks و به ژاپنی:箸 (هاشی) و نحوه غذاخوردن با این قاشق اصیل آسیای شرقی آشنا شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با برخی از قوانین جالب استفاده از این وسیله هم آشنا شوید. […]
  • معرفی و نحوه پیمانه اندازه‌ گیری با لیوان
    پیمانه ظرفی است که با آن مقدار مشخصی از مایعات و جامدات یا مواد دیگر، اندازه‌گیری می‌شود. پیمانه اندازه‌ گیری در آشپزی و شیرینی‌پزی بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد به‌نحوی‌که در دستور آشپزی و شیرینی‌پزی به‌عنوان پایه‌ای برای اندازه‌گیری از آن استفاده می‌شود. […]

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “آموزش غذا خوردن با چاپستیک” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب