فنگ شویی سفره هفت سین، انرژی بیشتر در سال نو ۱۴۰۳

فنگ شویی سفره هفت سین، انژری بیشتر در سال نو ۱۴۰۲

 سفره هفت‌سین از اصیل‌ترین رسوم باستانی ایرانیان است که نماد شروع سال جدید است. گستردن این سفره رسم دیرینه‌ای است که از عناصری چون سبزه، سیر، سمنو، سنجد، سرکه، سیب و سماق تشکیل شده است که هر کدام نماد خاصی هستند. در کنار عناصر اصلی سفره هفت‌سین، موارد دیگری هم قرار می‌گیرند که هم به زیبایی سفره ما کمک می‌کنند و هم  می‌توان از منظر فنگ شویی سفره هفت سین آن را بررسی کرد که به چه دلیل این عناصر در سفره هفت‌سین جای دارند. موارد دیگری که در سفره هفت‌سین قرار می‌گیرند عبارت‌اند از: آب، آیینه، شمع، تخم‌مرغ، گندم و سکه.

فنگ شویی سفره هفت سین

حال به‌تفصیل می‌خواهیم تمام مواردی که در سفره هفت‌سین قرار می‌گیرند را به‌صورت ریشه‌ای بررسی کنیم. فنگ شویی سفره هفت سین رازی نهفته در چیدمان این سفره‌ خارق‌العاده است که با دانستن علت وجود هر کدام از این آیتم‌ها، می‌توانیم ارتباط بیشتری با عناصر آن برقرار کنیم.

فنگ شویی هفت سین ۱۴۰۳

آینه

آینه نمادی از پاکی است که فلسفه آن نگاه به درون خویشتن است. شما در زمان تحویل سال با نگاه به آینه می‌توانید سال گذشته خود را ببینید و با خود بیندیشید که آیا از خود در سال گذشته راضی بوده‌اید؟ یا این که چه برنامه‌ای برای بهتر کردن سال پیشِ رو دارید؟ در مکتب‌های مختلف فنگ شویی سفره هفت سین، نظر یکسانی برای وجود یا عدم وجود آینه سر سفره هفت‌سین وجود ندارد. اما این یک رسم ایرانی است؛ بنابراین در اینجا پیشنهاد می‌کنیم به رسوم ناب ایرانی اعتماد کنید و آیینه را در بالای سفره هفت‌سین خود قرار دهید.

آب

چه کسی می‌تواند منکر این شود که آب مظهری از پاکی، روشنی و زلال بودن است؟ استفاده از یک ظرف آب پاکیزه که روی آن با گل‌های تازه و معطر تزیین شده است، علاوه بر جلوه بخشیدن به سفره شما، می‌تواند یادآور صاف و پاک بودن وجود خودمان شود. طبق اصول فنگ شویی سفره هفت سین، پیشنهاد می‌شود کاسه آب را در بالای سفره قرار دهید.

رنگ سفره هفت سین در فنگ شویی ۱۴۰۳

شمع

در فنگ شویی سفره هفت سین، مشخص است که شمع با نور ظریف و روشنی‌بخش و گرما بخشی که از خود ساطع می‌کند، امید را به دل‌های ما می‌تاباند. عنصر آتش، تنها عنصری است که هیچگاه آلوده نمی‌شود، بلکه بدی‌ها را در خود می‌سوزاند. برای استفاده از خواص شمع پیشنهاد می‌شود در طول روزهای عید، آن را روشن نگه‌دارید. حتی می‌توانید از انواع مختلف شمع‌های ایکیا استفاده کنید تا باعث شود موقع سوختن شمع دود نداشته باشد و بهتر بسوزد. همچنین استفاده از شمع‌های معطر می‌تواند رایحه‌ای خوش را در خانه شما پخش کند. برای مثال شمع معطر ایکیا VINTERFINT با توجه به‌ظاهر زیبایی که شبیه سیب قرمز است و عطر خوشایندی که دارد، برای چیدن در سفره هفت‌سین شما انتخاب شایسته‌ای است.

خرید اینترنتی شمع معطر ایکیا VINTERFINT

شمع داخل شمع معطر ایکیا VINTERFINT با استفاده از پارافین گیاهی تهیه شده است. از مزیت‌های استفاده پارافین گیاهی در شمع می‌توان به نکاتی مانند غیرسمی بودن، عطر و رایحه خوش، تمیزکردن راحت‌ جاشمعی و بدون دود سوختن شمع آن اشاره کرد.

شمع معطر ایکیا VINTERFINT

سیر

نمادی که از دوران زرتشت و با فلسفه‌ای قوی بر روی سفره هفت‌سین قرار می‌گیرد سیر است. دیو دشمنی است که پلیدی و ناپاکی را به سمت ما می‌کشاند. زرتشتیان معتقدند بوی سیر می‌تواند دیو‌ها را از ما دور کند و ما را از شر تاریکی و پلیدی رها سازد. دیگر علت وجود سیر در فنگ شویی سفره هفت سین، میکروب‌زدایی این گیاه پرخاصیت است که خود مانع هر آلودگی و بیماری است.

سبزه

سبزه نمادی است که نشان‌دهنده سرزندگی و شادابی است. سبزه که به‌عنوان نماینده‌ای از طبیعت روی سفره ما قرار می‌گیرد، با رنگ زیبای خود می‌تواند به ما روحیه و انرژی ببخشد. از لحاظ فنگ شویی سفره هفت سین سبزه می‌تواند بر روی حالات روانی ما تأثیر شگرفی برجای بگذارد و سیستم ایمنی ما را قوی‌تر از همیشه کند. در ففنگ شویی سفره هفت سین سبزه می‌تواند به‌عنوان نماد جامه و لباسی نو برای طبیعت و انسان محسوب گردد.

سنجد

در فنگ شویی سفره هفت سین سنجد نمادی از عقل و هوش است که باعث می‌شود کارها سنجیده‌تر انجام شوند. همچنین سنجد بر مفهوم عشق و دلدادگی و محبت تأکید دارد. این‌گونه می‌توان با داشتن سنجد گرمای عشق و محبت را در خانه فراوان کرد. طبق اصول فنگ شویی سفره هفت سین، قرارگرفتن ظرف بزرگی از سنجد در شمال غربی سفره پیشنهاد می‌شود.

طرز چیدن سفره هفت سین ۱۴۰۳

سیب

همیشه سیب نمادی از سلامت بوده که در زمان‌ها و موقعیت‌های مختلفی استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید از نماد سیب در تجارت و جامعه نیز بسیار استفاده می‌شود. سیب در فنگ شویی سفره هفت سین نماد سلامت و پرستاری است. علاوه بر این سیب نمادی از صلح و زیبایی است.

پیشنهاد می‌شود طبق قوانین فنگ شویی سفره هفت سین، به تعداد اعضای خانواده سیب سالم در جنوب شرقی یا غربی سفره هفت‌سین قرار دهید و بعد از تحویل سال آنها را میل کنید. سپس مجدد سیب در سفره قرار دهید.

سمنو

سمنو از گندم به وجود می‌آید و طی فرایند طولانی پخته می‌شود. سمنو نمادی از قدرت و شیرینی و برکت در زندگی است، همان‌طور که پس از انجام کارهای طولانی و سخت، شیرینی موفقیت را می‌توانیم بچشیم، قراردادن سمنو در شمال غربی سفره هفت‌سین از لحاظ فنگ شویی سفره هفت سین همراه با مقداری شیرینی، می‌تواند اثر مثبتی بر انرژی شما بگذارد.

سماق

سماق نمادی از صبوری و مزه و طعم زندگی است. سماق با رنگ زیبای خود، یادآور طلوع خورشید و شروع دوباره است. طلوع خورشیدی که پس از هر شب تاریکی دیده می‌شود. بهتر است در اصول فنگ شویی سفره هفت سین سماق را در جنوب یا جنوب غربی سفره قرار دهید. شما می‌توانید سماق را به‌صورت پودر و یا گیاه اصلی که زیبایی بیشتری دارد، روی سفره هفت‌سین قرار دهید.

سرکه

اگر به فرایند تولید سرکه نگاه کنیم، تغییراتی در میوه‌ها ایجاد می‌شود که باعث می‌شود آن میوه شیرین به سرکه‌ای ترش تبدیل شود. حال این سرکه ترش می‌تواند سیستم ایمنی و متابولیسم بدن را کنترل کند. به همین دلیل است که سرکه را نمادی از صبر و بردباری و پاکیزگی می‌دانند. وجود سرکه در سفره هفت‌سین جزو واجبات است. در فنگ شویی سفره هفت سین اشاره شده است بهتر است سرکه را در کنار آب در بالای سفره قرار دهید.

گندم و سکه

گندم نمادی از رزق‌وروزی است. طی سالیان باتوجه‌به ضرب و ایجاد سکه‌های فلزی، سکه تبدیل به نمادی از پول و دارایی شده است. برای رسیدن با مال و زر و سیم فراموش نکنید گندمِ بابرکت را در کنار سکه‌های خود قرار دهید. این‌گونه از ثروت دعوت می‌کنید تا بارش را در خانه شما خالی کند. طبق اصول فنگ شویی سفره هفت سین، می‌توانید آن را در قسمت غربی یا جنوب غربی سفره قرار دهید. اما دقت داشته باشید مال دنیا باید بابرکت باشد، پس حتماً سکه‌های خود را در کنار گندم، نان یا برنج قرار دهید.

مدل سفره هفت سین ۱۴۰۳ سفره هفت سین ساده و شیک ۱۴۰۳

 

تخم‌مرغ

همان‌طور که می‌توان حدس زد تخم‌مرغ نمادی است از تولد و باروری. نقش این عنصر در سفره شما بسیار به چشم می‌خورد. ایرانیان باسلیقه، تخم‌مرغ‌های پخته شده را رنگ می‌کنند تا جلوه و زیبایی تخم‌مرغ بیش‌ازپیش در میان سفره هفت‌سین خودنمایی کند. وجود تخم‌مرغ از لحاظ فنگ شویی سفره هفت سین، برای تمامی خانواده‌ها مهم است؛ اما برای زوج‌های جوان این امر، واجب است. زیرا نمادی از نطفه و تولد دارد تا یادآور شود آنها نیز می‌توانند به فکر بزرگ‌تر کردن خانواده خود باشند. از منظر فنگ شویی سفره هفت سین قراردادن تخم‌مرغ در بالای سفره در کنار آب، می‌تواند اثر خودش را بهتر نشان دهد.

کتاب

این رسم دیرینه که کتابی در سفره هفت‌سین باشد تا بزرگ‌ترها بین صفحات آن عیدی‌ها را بگذارند، یک تفکر جالب و روشنفکرانه است. این روشی است که اعضای خانواده و مخصوصاً کودکان با کتاب‌ها و نویسنده‌های بزرگ آشنا شوند. دیوان حضرت حافظ، بوستان و گلستان سعدی، شاهنامه فردوسی و بسیاری دیگر از کتاب‌ها هستند که می‌توانند روی سفره هفت‌سین قرار گیرند. از لحاظ فنگ شویی سفره هفت سین، پیشنهاد می‌شود کتاب را در شمال شرقی سفره قرار دهید.

چیدمان سفره هفت سین

مهم‌ترین نکته برای رفتن استقبال بهار، چیدن سفره هفت سین بعد از خانه‌تکانی و دورریختن وسایل اضافی است که در خانه قرار دارند است. سفره هفت‌سین را روی میز یا کانتر آشپزخانه بچینید به‌طوری‌که از سطح زمین بالاتر باشد.

برای چیدن سفره هفت‌سین، می‌توانید از ظرف‌های دکوری ایکیا استفاده کنید تا ظاهر زیبا و دل‌انگیزی به سفره خود ببخشید. کاسه سرو ایکیا VINDFLAKT ظرفی است که ما خرید آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای اینکه بتوانید عناصر سفره هفت‌سین را که اعم از سنجد و تخم‌مرغ و سمنو است را داخل ظرفی گذاشته و در سفره هفت‌سین بچینید، می‌توانید از این ظروف استفاده کنید.

سفره هفت سین ساده و کم خرج
چیدمان نوروز ۱۴۰۳

خرید اینترنتی کاسه سرو ایکیا VINDFLAKT

کاسه سرو ایکیا VINDFLAKT از جنس آلومینیوم است. ­­­­­‌­­‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انتخاب آلومینیوم برای ساخت این محصول سبب شده تا این کاسه بسیار سبک باشد تا به‌راحتی بتوانید آن را جابه‌جا کنید. کاسه سرو ایکیا VINDFLAKT رنگ طلایی دارد که توسط برند ایکیا به بازار عرضه شده است و ظاهری لوکس و منحصر به فرد به چیدمان میز شما می‌بخشد.

ظرف سرو ایکیا VINDFLAKT

می‌توانید از کاسه‌ها و طرف‌های هماهنگ برای تزیین سفره هفت‌سین خود استفاده کنید تا هماهنگی آیتم‌های روی سفره، بتواند چشم مخاطبان را مجذوب خودش کند. باتوجه‌به دکوراسیون خانه خود، می‌توانید رنگ سفره و ظرف‌ها را استفاده کنید. همچنین می‌توانید جنس و متريال مورداستفاده برای ظرف‌ها را به‌این‌ترتیب مشخص کنید.

قطعاً برای سال آینده مسلماً برنامه‌هایی در سر دارید، تعطیلات عید یکی از بهترین فرصت‌ها است که علاوه بر گذراندن زمان با خانواده خود، بتوانید مدت زمانی را برای چیدن برنامه‌های خود در سال جدید اختصاص دهید. این برنامه‌ها می‌تواند شامل برنامه‌های اقتصادی، کاری و بیزینسی، سلامتی و ورزش، رژیم غذایی، مطالعه و یادگیری باشد.

فنگ شویی سفره هفت سین، انژری بیشتر در سال نو ۱۴۰۳

 

خرید اینترنتی ظروف سرو ایکیا

در پایان، پس از انجام اقدامات برای رفتن به استقبال بهار که مهم‌ترین اصل نوروز، تولد دوباره طبیعت است، ما نیز می‌توانیم هم‌زمان با نو شدن سال، برای روح خود تولدی دوباره بگیریم تا نسخه‌ای بهتر را از خودمان ایجاد کنید و بتوانیم با تفکر سالم و تنی سلامت، قله‌های بلندتری در زندگی خود فتح کنیم. موفقیت بیشتر، کمک‌کردن به همنوع، آشتی با طبیعت، پاک‌سازی ذهن از افکار منفی می‌توانند چند نمونه از دستاوردهای تولد دوباره ما باشد. به امید جهانی زیباتر، همراه با صلح و دوستی و با امید به این که سال ۱۴۰۳ سالی سرشار از تندرستی و عشق و امید و لبخند برای ساکنان ایران‌زمین باشد. روزگارتان به نیکی دراز باد.

در این مقاله ما دررابطه‌با چیدمان اصولی از لحاظ فنگ شویی سفره هفت سین برایتان مطالبی را بیان کردیم. همچنین محصولاتی از برند معتبر ایکیا نیز برایتان معرفی کردیم. اینک اگر تمایل به داشتن محصولات اورجینال برند ایکیا دارید می‌توانید این محصولات را به فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت سفارش دهید و این محصولات را درب منزل تحویل بگیرید.


نوشته‌های اخیر

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “فنگ شویی سفره هفت سین، انرژی بیشتر در سال نو ۱۴۰۳” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب