چنگک لباس یا چوب لباسی چیست؟!

چنگک لباس یا چوب لباسی چیست؟!

چنگک لباس نامی است که از دیرباز و در کهن‌زمان در ایران بر چوب لباسی‌های امروزی نهاده بودند. چنگک لباس دارای چنگال‌های عمودی هستند. به صورتی که هر تکه لباس بر روی یک چنگ، آویزان میشد به همین دلیل نام چنگک را بر این محصول نهاده بودند. چنگک‌ها گاهی دارای چندین چنگ برای نگهداری چند تکه لباس مختلف بودند. چوب لباسی‌های امروزی که تقریبا تغییر شکل یافته همان چنگک‌ها هستند که از زمان قاجار وجود داشته‌اند، که به آن چنگک لباس قاجاری میگفتند. چنگک‌های لباس قاجاری، قالبا از جنس نقره و دارای قلم کاری بسیار زیبا و جذاب و آنتیک بودند.

آیا واقعا لازم است از نظم دهنده‌ها استفاده کنیم؟ برای ایجاد نظم در کمد لباس بخصوص کمد‌های مخصوص آویز لباس، باید از این ابزار کاربردی ارگانایزر ها استفاده کنیم. نظم یکی از مهمترین جنبه‌های زندگی هر فردیست… با نظم دهنده ها بیشتر آشنا شوید >>> نظم دهنده چیست و چگونه به ما کمک میکند؟

گاهی این چنگک‌ها سه تا چهار چنگال داشتند که قبا و ردای اهالی عهد قاجار را بر روی خود نگه می‌داشتند. کم کم و به مرور زمان چنگک‌های عهد قاجار تغییر شکل داده و به صورت چوب لباسی‌های امروزی در آمده‌اند. اینک با توجه به پیش در آمدی که بر شرح چنگک داشتیم شما را با چوب لباسی‌های امروزی آشنا خواهیم کرد.

تغییر شکل چنگک به چوب لباسی

در طوفان زندگی‌ امروزی و روزمره‌های پرمشغله و حرفه‌ای ما، به احتمال زیاد وقت زیادی برای مرتب‌سازی خانه بخصوص کمد لباس‌ها را نداشته باشیم. با این حال، نحوه سازماندهی کمد لباس و انتخاب چوب لباسی برای زندگی‌کاری شما بسیار مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید. اگر حرفه‌ای و منظم هستید، ممکن است از انتخاب کمد لباسی که واقعاً سبک منحصر به فرد شما را به نمایش بگذارد لذت ببرید. در این صورت باید از چوب لباسی و همینطور نظم دهنده ها استفاده کنید.

ست‌کردن لباس‌های خود با این وسیله لوکس، زیبایی کمد شما را افزایش می‌دهد و در عین حال نیازهای عملی لباس‌های شما را نیز برآورده می‌کند. استفاده از چوب لباسی خوب ممکن است فضای بیشتری را در کمد شما نسبت به رخت آویزهای دیگر اشغال کنند، اما مزایای آن در نهایت جواب می دهد و حتی باعث صرفه جویی در پول شما می شود! در ادامه با هم از مزایای چوب لباسی مناسب میخوانیم و این مزایا به ما نشان می دهد که چوب لباسی مناسب، بهترین انتخاب هم برای کمد لباس و هم برای لباس شماست و در نهایت به شما یک زندگی بهتر را ارائه میدهد. تا در روزهای شلوغ خود نگران لباس های خود نباشوید.

لذت لباس پوشیدن، خود یک هنر است.

جان گالیانو

چنگک یا چوب لباسی چیست؟!

طول عمر لباس با چوب لباسی

چوب لباسی استاندارد، لباس شما را حفظ می‌کنند آویزهای معمولی ممکن است در طول سال‌های گذشته قابل استفاده بوده باشند، اما حالا که از تفاوت چنگک و چوب لباسی خوب آگاه شده‌اید، لباس‌هایتان مستحق نگهداری مناسب هستند! مثلا چوب لباسی‌های چوبی به طور خاص طراحی شده‌اند تا ساختار شانه‌های شما را منعکس کنند و شکل اصلی لباس‌های شما حفظ شود. از آنجایی که آویزهای غیر استاندارد با گذشت زمان خم می شوند، توانایی حفظ وزن لباس شما را از دست می دهند و شکل آن‌ها را به خطر می اندازد و باعث آویزان شدن نامناسب لباس می شود.

این نقص می‌تواند باعث شود که سوراخ‌های بازو روی لباس شما کشیده شود و طول عمر کلی لباس را کاهش دهد. چوب لباسی‌های چوبی با دوام‌تر هستند و نسبت به دیگر آویز ها، بهتر از لباس های شما مراقبت می‌کند و شکل ضروری شانه را برای مدت طولانی حفظ می‌کند. چوب لباسی‌های چوبی با ارزش‌ترین اقلام شما در زمان نگهداری بدون تغییر شکل یقه یا کت و شلوار، پیراهن و بلوز کش دار هستند. ساخت چوب لباسی محکم به شما اطمینان می‌دهد که لباس‌های شما همانطور که باید به تن شما می‌آیند.

در مورد شلوار شما، بیشتر آویزها قادر به تحمل وزن خود نیستند و به مرور زمان نیز شروع به افتادگی می‌کنند که باعث کشیدگی پارچه و چروک شدن غیرضروری می‌شود. این ناخوشایند است که هر‌بارکه می‌خواهید شلوارتان را بپوشید، مجبور شوید آن را اتو کنید، بنابراین بهترین گزینه برای شما چوب ‌لباسی ایکیا BUMERANG است زیرا چه شلوار شما معمولی باشد چه یک شلوار مخملی ضخیم به خوبی روی این چوب لباسی می‌ماند و شکل ظاهری آن را حفظ میکند و آثار چین و چروک روی لباس‌های شما باقی نمی‌گذارد.

چوب ‌لباسی ایکیا BUMERANG

دوام بالای چوب لباسی

از دیگر مزیت های آویز استاندار این است که طول عمر لباس‌های شما را حفظ می کنند، زیرا قرار است برای مدت طولانی برای شما دوام بیاورند. در حالی که رخت آویزهای قدیمی یا سیمی هنگام حمل وسایل حجیم مانند کت به راحتی تحت فشار، خم شدن یا افتادگی ترک می‌خورند، چوب لباسی‌های محکم و با دوام مانند چوب لباسی ایکیا SPRUTTING خیال شما را از سالم ماندن لباس‌ها راحت می‌کند. بدنه محکم این چوب لباسی می‌تواند هر وسیله‌ای را در کمد‌لباس شما با احتیاط نگه دارد.

اکثر چوب لباسی‌های استاندارد دارای مواد محکمی مانند چوب‌های بادوام یا پلاستیک بسیار قوی هستند. همچنین، اگر دقت کرده باشید، قلاب‌ها و میله‌های شلوار از فلز هستند اما چوب لباسی‌ها این اطمینان را می‌دهد که کل قطعه در طول زمان استفاده آسیب نبیند و از ایجاد صدا جلوگیری کند. اگرچه خرید آنها گرانتر از آویزهای معمولی است، اما ماندگاری آنها به این معنی است که به ندرت مجبور به تعویض آنها خواهید شد که در دراز مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه شما می شود!

چوب لباسی ایکیا SPRUTTING بسته 10 عددی
چوب لباسی ایکیا SPRUTTING بسته 10 عددی

زیبایی شناسی، براقی را به کمد شما هدیه می دهد

اگر شما هرروز صبح با یک کمد زیبا و سازماندهی شده برخورد داشته باشید از تأثیر نیروبخش آن باخبر میشوید. همه ترجیح می‌دهند صبح‌های شلوغ خود را تاحدامکان آرام و بدون استرس برگزرار کنند و قدم گذاشتن در فضایی مرتب و زیبا می‌تواند باعث تقویت ذهنی سالم شود. روکش براق آویزها، جلوه‌ای زیبا به لباس‌های شما می‌بخشد و نشان می‌دهد که فکر و جزئیات دقیقی را در جذابیت کمد خود به‌کار گرفته‌اید. هنگامی که به زیبایی شناسی فکر می‌کنید، به خاطر داشته باشید که می‌توانید رنگ‌های مختلفی از چوب یا رنگ مشکی را انتخاب کنید.

بسته به احساسی که به دنبال آن هستید، می‌توانید آویزهایی با رنگ مورد علاقه خود انتخاب کنید یا آن‌ها را با رنگ‌های کمد لباس خود هماهنگ کنید. این نه‌تنها به جذابیت کمد شما می‌افزاید، بلکه هنگام باز کردن درب کمدتان برای انتخاب لباس‌های روزانه، شادی بیشتری را به صبح‌هایتان اضافه می‌کند. مثلا پیشنهاد ما برای کودکان شما استفاده از چوب لباسی بچگانه ایکیاست، زیرا این آویز لباس دارای رنگ‌های متفاوت و کاملا مناسب روحیه کودکان است.

چوب لباسی بچگانه 8 عددی ایکیا BAGIS

خرید اینترنتی چوب لباس ایکیا

شما میتوانید انواع چوب لباسی‌های ایکیا را همین امروز خریداری کنید! در نهایت، لباس شما مستحق مراقبت درجه یک است. به‌جای‌اینکه با ارزش‌ترین لباس‌های خود را به چوب‌ لباسی‌های ارزان قیمتی که شبیه شانه‌های شما نیستند آویزان کنید، به مجموعه شگفت انگیز چوب لباسی‌های با کیفیت ایکیا که به دقت برای اجناس با کیفیت شما ایجاد شده است در فروشگاه اینترنتی راه راه مارکت سری بزنید. ایکیا برای حفظ لباس‌های شما ارزش قائل است و ابزارهای عالی را به شما ارائه می‌دهد تا به لباس‌های خود مراقبت‌ درجه یک را که شایسته آن هستند ارائه دهید.

چوب لباسی ایکیا خود را همین امروز بخرید تا به کمد سازماندهی شده خود و احساس آرامش نزدیک تر شوید. 

مقـالـات مرتـبـط

نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

نظم دهنده چیست و چگونه به ما کمک میکند؟

  نظم دهنده ها مدتی است که در رسانه‌های اجتماعی ترند شده‌اند و [...]

3 دیدگاه

نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

نکاتی برای خرید حوله حمام و دستشویی

به صورت کلی حمام یکی از ضروری ترین فضاهای داخل ساختمان می [...]

1 دیدگاه

ایده‌های خلاقانه خانه و آشپزخانه مدرن راهنما خرید آباژور و چراغ مطالعه

چیدمان منزل با لوازم خانه ایکیا

تا به حال به این فکر کرده‌اید که خانه رویایی خود را [...]

3 دیدگاه

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 02 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    مهرو قادری

    چنگک لباس یا چوب لباسی اسم چنگک لباس خیلی جالب بود

    چنگک لباس یا چوب لباسی خیلی خوب بود .

    6 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    ماهور

    چوب لباسی

    چنگک لباس چه باحال واقعا مطلب خواندی بود ابتدا نوشته این که ما ایرانی ها زمان قاجار چه امکاناتی داشتم واقعا جالبه دونست انشون.

    5 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب