فواید استفاده از میز ناهار خوری

فواید استفاده از میز ناهار خوری

بیایید با جمله WE EAT BETTER شروع کنیم، یعنی: بهینه می‌خوریم.

آیا می‌دانستید میل کردن غذا، پشت میز ناهارخوری به شما کمک شایانی در جهت انتخاب و تناول هر چه بیشتر غذاهای سالم‌ می‌کند؟ به زبان ساده‌تر، زمان‌هایی که شما در حال حرکت، غذا می‌خورید و با استفاده بیش از اندازه از گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و یا تماشای تلویزیون حواستان کاملاً به غذا خوردنتان جمع نیست، احتمال استفاده از غذاهای ناسالم را به‌شدت افزایش می‌دهید.

مطالعات نشان می‌دهد کسانی که برای صرف غذا از میز ناهارخوری استفاده می‌کنند، تمایل به خوردن وعده‌های غذایی متعادل‌تر و سالم‌تری دارند.

پس تمرکز بر آنچه که می‌خورید بسیار مهم است. هنگامی که پشت میز ناهارخوری این کار را انجام می‌دهید به‌احتمال زیاد به غذایی که میل می‌کنید توجه بیشتری می‌کنید و به‌صورت خودکار از زمانی که به طور مثال جلوی تلویزیون غذا می‌خورید، آهسته‌تر و شمرده‌تر غذایتان را تمام می‌کنید و در نتیجه غذای شما راحت‌تر هضم می‌شود.

We Can Switch Off ما می‌توانیم، خاموش شویم.

فواید میز ناهار خوری و ایجاد ارتباط بیشتر با فرزند

از میز ناهارخوری چوبی که در آشپزخانه قرار داده‌اید، محافظت کنید

محافظت به این معنا است که همیشه مجالی برای دورماندن از همهٔ استرس‌های روزمره داشته باشید. کنجی دنج را بدون چک کردن اخبار روز و یا تغییرات قیمت بازار سهام و یا حتی پاسخ به بسیاری از تماس‌هایی که بدون تعارف، ضروری هم نیستند ایجاد کنید. به ذهن خود استراحت دهید و روی غذا خوردن خود متمرکز شوید. از هیچ فرصتی برای گفتگو و به اشتراک گذاشتن افکار و سلایقتان، بحث درباره ایده‌هایتان و حمایت از یکدیگر به‌آسانی نگذرید.

فکر کنید که در محل کارتان به‌خاطر مدیریت فضا، یک ناهارخوری تاشو خریداری کرده‌اید. این فضای کوچک می‌تواند بهترین جا برای دیدارهایی مؤثر و دوستانه به هنگام صرف غذا با همکارانتان باشد. تصور کنید یک ناهارخوری چوبی ۴ نفره در اتاق نشیمن خانه به‌تازگی خریداری کرده‌اید، پس شما با حداقل هزینه، مکانی عاری از تکنولوژی‌های الکترونیکی را در خانه ایجاد کرده‌اید. همسر جان را به‌صرف یک سینی چای دونفره بعد از یک شام سبک و سالم دعوت کنید. حرف بزنید. حرف بزنید و از این معاشرت لذت ببرید.

میز ناهار خوری = ایجاد احساس رفاقت بین اعضای خانواده

فکر کنید که دارای فرزند هستید و برای پیشگیری از آسیب جسمی به کودکتان، از میز ناهارخوری گرد در آشپزخانه استفاده می‌کنید. موضوعات مختلف بحث را پیشنهاد کنید. مثلاً در صبح جمعه، صحبت از برنامه‌ریزی برای رفتن به کوه کنید. منظورم این است که فرصت‌های بی‌شماری را که می‌توانید در کنار هم باشید از دست ندهید. این یک روال جدید و لذت‌بخش است.

قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند// بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم

همین حالا تصمیم بگیرید تا وعده غذایی بعدی را پشت میز ناهارخوری میل کنید. میل کردن غذا، دسر و درنهایت گپ زدن با دیگران همنشینی دلنشینی خواهد بود.

درصورتی‌که حس خوبی با صندلی‌ها و یا ناهارخوری منزل ندارید یا آنها برایتان ناراحت‌کننده‌اند و اگر صندلی‌های ناهارخوری شما به نسبت سبک هستند و نامتعادل می‌باشد، شما می‌توانید از محصولات شرکت ایکیا استفاده کنید؛ زیرا هم طراحی زیبا و منحصربه‌فردی دارند، و هم در عین مدرن بودن، از جنس چوب آکاسیا، ساخته شده که فرصت نشستن طولانی‌مدت را در کنار فرزندان، برای شما فراهم می‌آورد.

فواید میز ناهار خوری

چرا به خرید چند صندلی جدید فکر نکنید؟

میز ناهارخوری 4 نفره ایکیا JOKKMOKK با قابلیت استفاده در فضای داخلی منزل (آشپزخانه یا اتاق نشیمن) و یا حتی برای بالکن یا تراس خارج از خانه، طراحی و ساخته شده است.

نکته: به‌طورکلی هرچقدر درصد استفاده از فلز در ساخت مدل های چوبی بیشتر باشد، قابلیت استفاده در فضاهای بیرون از خانه کمتر می‌شود. برای فضاهایی که سرپوشیده ولی در بیرون از منزل هستند، شرکت ایکیا محصول فوق‌العاده از خانواده تارنو را معرفی کرده است.

میز تاشو ایکیا TÄRNÖ به همراه 2 عدد صندلی تاشو، انتخابی مناسب برای فضاهای بیرونی و البته سرپوشیده‌اند. به این صورت حتی اگر هرکدام از صندلی های شما آسیب ببینید یا بخواهید تعداد صندلی های خود را اضافه کنید دیگر نگرانی بابت هزینه یک میز و صندلی اضافه نخواهید داشت. میتوانید به راحتی تعداد مورد نظر صندلی خود را سفارش دهید.

صندلی تارنو ایکیا

معرفی چهار نوع میز ناهار خوری شگفت‌انگیز در خانه

از فرهنگ کشورهای آسیای جنوب شرقی مثل مالزی بهره‌گیری کنید. دورهمی‌ها یا مهمانی‌های مجلل بدون داشتن یک مبلمان مناسب، می‌تواند شما را به مخاطره بیندازد. دراین‌بین ناهارخوری چوبی در اتاق نشیمن به شما کمک شایانی می‌کند. ازآنجایی‌که بیشتر این فعالیت‌های گروهی در اتاق غذاخوری انجام می‌شود، یافتن نوع مناسبی از ناهارخوری برای پذیرایی، از همه چیز ضروری‌تر است. مشکل روی زمین نشستن، زمانی که خانهٔ کوچکی دارید، بیشتر مشهود می‌شود. راه‌حل پایدار، یافتن ناهارخوری برای فضاهای کوچک است. اینجاست که طراحی مدل‌های گرد برای میزبانی از مهمانان شما، میهمانی را ساده‌تر می‌کند.

چه یک ناهار خوری گرد برای ۴ نفر باشد یا یک میز مهمانی برای تعداد بالا، همیشه نکات مثبت و منفی وجود دارد. به همین دلیل، ما فهرست ساده‌ای از دلایلی را گردآوری کرده‌ایم تا به شما بگوییم که چرا مدل‌های گرد می‌تواند عدالت را در خانه‌های طراحی شده به سبک مالزیایی رعایت کند.

  1.  میز ناهارخوری گرد با لبه‌های نرم (بدون زوایای تیز).
  2.  میز ناهارخوری تاشو، ایده‌آل برای فضاهای کوچک.
  3.  میز ناهارخوری چوبی، مناسب برای مهمانی‌های شام مجلل‌تر و فاخرتر.
  4.  میز ناهارخوری ایکیا مؤثر در یکسان‌سازی محیط

 میز ناهارخوری گرد با لبه‌های نرم (بدون زوایای تیز)

بخوانید تا بدانید

چگونه؟

 یک ناهارخوری گرد دارای لبه‌های نرم (بدون زوایای تیز) است که به جلوگیری از ضربه‌های ناگهانی و تصادفی کمک می‌کند. ازآنجایی‌که اکثر خانه‌های ما ایرانیان نیز چند نسلی هستند (بدین ترتیب که معمولاً مادربزرگ‌ها آخر هفته‌های شلوغی را سپری می‌کنند)، شانس شما برای پذیرایی از کودکان و سالمندان نسبتاً بالاست. یکی از ویژگی‌های مشترک کودکان و سالمندان این است که سهواً، به‌راحتی به خود آسیب می‌رسانند و برای حفظ سلامتی خود نیاز به استقرار در گوشه‌ای از خانه دارند. یک راه آسان برای جلوگیری از این اتفاق، مدل های گرد چوبی است.

یک میز ناهار خوری چوبی گرد، برای خانه‌هایی که میزبان سالمندان و کودکان است مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

دور صاف یک میزگرد از آسیب در اثر ضربه، جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، لبه‌های گرد نیز از گیرکردن لباس‌ها و سایر وسایل در کناره‌ها ممانعت کرده و آن را تبدیل به یک مبلمان عالی برای نگهداری در اتاق پذیرایی می‌کند.

آیا می‌دانستید که میزهای ناهارخوری اهمیت فرهنگی نیز دارند؟

به طور سنتی، رستوران‌های چینی (و برخی از خانه‌ها) ترجیح می‌دهند از ناهارخوری چوبی گرد به‌جای میزهای مستطیلی استفاده کنند. دلیل آن این است که شکل دایره‌ای نشان‌دهنده اتحاد، هماهنگی و مفهوم خانواده است؛ زیرا همهٔ اعضا در اطراف آن جمع شده و روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند. به طور مشابه، ازآنجایی‌که غذاهای چینی اغلب به اشتراک گذاشته می‌شود، طراحی دایره‌ای، دسترسی را آسان‌تر می‌کند.

میز گرد

میز ناهارخوری تاشو، ایده‌آل برای فضاهای کوچک هستند

یک محصول آن هم از نوع تاشو کوچک، می‌تواند گزینه کاربردی برای به‌کارگیری میز ناهار خوری در فضای باشد.

همهٔ خانه‌های لوکس هم ممکن است فضای خالی کافی برای یک میز ناهارخوری بزرگ نداشته باشند. در بیشتر موارد، ممکن است مجبور شوید به ناهارخوری تاشو برای فضاهای کوچک بسنده کنید که ممکن است گزینه اول و ایده‌آل شما نیز نباشد. بااین‌حال، یک محصول تاشو را می‌توان در انواع مختلفی از سبک‌ها و طرح‌ها در فروشگاه‌های حضوری و یا اینترنتی بیابید تا به فضای شما جلوه‌ای مرتب‌تر و آرام‌تر بدهد.

دلیل اینکه محصول تاشو مناسب‌ترین میز ناهارخوری برای فضاهای کوچک است، کم جا بودن آن است. شما به‌راحتی می‌توانید آنها را در مکان‌های کوچک‌تر بدون مشکل جابه‌جا نمایید. علاوه بر این، می‌توانید محصولات تاشو کوچک خود را با چهارپایه یا صندلی‌های ساده (تاشو) که به‌راحتی زیر میز قرار می‌گیرند، ست کنید. این امر باعث کاهش بیشتر فضایی می‌شود که کل یک ناهار خوری ۴ نفره اشغال می‌کند و آنها را به یک محصول با صرفه‌جویی در فضا تبدیل می‌کند.

 میز ناهارخوری چوبی، مناسب برای مهمانی‌های شام مجلل‌تر و فاخرتر

با همهٔ مهمانان خود دور یک میز ناهارخوری گفتگو کنید. آیا تابه‌حال در انتهای یک میز بزرگ نشسته‌اید و فقط برای گوش‌دادن به مکالمه‌ای که در انتهای دیگر میز انجام می‌شود انرژی بیشتری را صرف کرده باشید؟ ازآنجایی‌که مکالمات معمولاً بی حجم و پراکنده می‌شوند، این یک مشکل رایج در مهمانی‌های بزرگ است و اگر از مهمانان میزبانی می‌کنید، این موضوع حتی بیشتر از این هم مشکل‌ساز می‌شود، زیرا نمی‌خواهید آنها بر اساس محل قرارگیری خود احساس کنار تنهایی کنند.

با یک ناهار خوری چوبی مربع، می‌توانید مطمئن باشید که همه اعضای مهمانی در حال گفتگو هستند. طراحی چهارگوش و مربعی همه افراد را در یک موقعیت مساوی و متناسب نگه می‌دارد.

جالب است بدانید، میز ناهار خوری تمام چوب یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است. اگر نمی‌خواهید آن‌قدر هزینه بپردازید یا فضای شما، امنیت کافی برای نگهداری آن را در خارج از خانه ندارد، روی مدل‌های پلاستیکی فکر کنید. چرا که آنها ارزان‌تر و سبک‌ترند ولی به شیکی یک محصول چوبی نمی‌رسند.

میز ناهار خوری ایکیا میز ناهار خوری ایکیا

 میز ناهارخوری ایکیا مؤثر در یکسان‌سازی محیط

با لبه‌های گرد، فضای ناهارخوری خود را آسان کنید، میز ناهار خوری ایکیا همه چیز را در دسترس و راحت‌تر می‌کند، همچنین بازگشت افراد را به صندلی‌های خود آسان‌تر می‌کند. اگر شما فردی هستید که ظاهر رسمی‌تری را به اتاق غذاخوری خود ترجیح می‌دهید، میز ناهارخوری ایکیا بهترین راه است.

ازآنجایی‌که این میزهای ایکیا بهترین استفاده را از فضا در خانه‌های کوچک شما فراهم می‌کنند، می‌توانید هنگام نشستن روی صندلی خود از مشکل شلوغی یا برخورد با یکدیگر جلوگیری کنید. بااین‌حال، اگر آن در مرکز اتاق نیست شما باید مقداری فاصله بین قرارگیری ناهارخوری و دیوار حفظ کنید. این کار برای اطمینان از این است که فضای کافی برای جابه‌جایی صندلی خود برای نشستن دوباره خود دارید.

خرید اینترنتی میز ناهارخوری ۴ نفره ایکیا

فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت، می‌تواند راه حلی برای تهیه ناهارخوری یا بهتر بگوییم خرید اینترنتی میز ناهار خوری 4 نفره ایکیا به شما پیشنهاد دهد. صندلی‌های ناهار خوری را به‌صورت جداگانه نیز می‌توانید تهیه نمایید. یا به‌صورت یک ست دوتایی یا چهارتایی، با تشک‌های مخصوص نشیمن متناسب با هر نوع اتاقی خریداری کنید. شما می‌توانید با تیم پشتیبانی فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت تماس بگیرید. و در جهت انتخابی مقرون‌به‌صرفه و مناسب با علایق خودتان با ما صحبت کنید و مشاوره بگیرید.

صندلی تارنو ایکیا میز تارنو ایکیا میز و صندلی ایکیا

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    ریحان

    میز ناهارخوری

    اگر از داستان زیبایی و بحث مالی انتخاب میز ناهار خوری بگذریم مهم ترین مسئله برای انتخاب میز بنظر من استحکام و ماندگاری میز نارهارخوری ایه. اگر شما هم مثل من اهل مهمانی‌های متعدد و بچه شیطنتون و کوچک دارید و میخواهید میز ناهار خوری تونو را تا سال‌های سال استفاده کنید حتما به استحکام و مقاومت میز، نحوه اتصال پایه‌ها به صفحه ی میز و از همه مهمتر جنس میز ناهار خوری توجه کنید.
    میز ناهار خوری ایکیا خیلی راحت اسمبل میشه که هم حمل و نقل اونو راحت میکنه اگر مستجرید به در دیوار نمی‌خوره از بین بره و هم یه آچار الن داره موقع خرید تو پک هست میتونید راحت میز و جمع کنید دوباره از نو سرهم کنید و خیلی راحت می‌تونید دائما پیچ و مهره های میز را سفت کنید. 🤌🏼

    16 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    مرتضوی

    میز ناهار‌خوری

    برای غذا خوردن میز ناهار خوری یه رکن اساسی محسوب میشه که تو کشورهای غربی خیلی زود رواج پیدا کرد و دیگه بدون میز ناهارخوری انگار یه چیزی تو خونه شون کمه اما این فرهنگ درست خیلی تدریجی داره تو ایران رواج پیدا میکنه هنوز هم هستند خیلی ‌ها که فکر میکنن اگر سفره رو زمین پهن نکنن غذا نمیچسبه قافل از این که چقدر به بدن خودشون اسیب میزنن کاش همه متوجه بشن میز ناهار خوری تو خانه چقدر میتونه مفید باشه و همینطور که شما تو مقاله اشاره کردید فواید داشته باشه ممنون از نوشته مفیدتون

    11 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب