معرفی انواع لیوان های پرکاربرد

انواع لیوان های پرکاربرد

معرفی ۳۷ نوع مختلف لیوان و کاربرد آنها

انواع لیوان های پرکاربرد، لیوان‌ها با جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند. سرامیک معمول‌ترین آنهاست. اما از چینی، پلاستیک و یا شیشه هم برای ساختن آنها استفاده شده است و یا حتی گاهی از فلز … لیوان‌ها، زیبای بی‌همتای هر آشپزخانه‌ایه، زندگی مملو از لیوان هایی‌ست هزار راز درونشون دارند. در این مقاله  لیستی از انواع لیوان‌های پرکاربرد نوشیدنی که با طراحی زیبا برای ارائه بهترین طعم طراحی شده‌اند را معرفی کرده‌ایم با فروشگاه لوازم‌خانه و آشپزخانه راه‌راه مارکت همراه باشید تا بیشتر در مورد این انواع لیوان‌ های پرکاربرد بدانید.

خرید اینترنتی فلاسک ایکیا BEHOVD

این فلاسک به شما کمک می کند تا نوشیدنی شما برای مدت طولانی گرم یا سرد بماند. اگر دوست دارید همراه خانواده ی خود به پیک نیک بروید، می توانید بدون نگرانی و به راحتی نوشیدنی دلخواهتان را در فلاسک ایکیا BEHÖVD بریزید و از پیک نیک خود لذت ببرید.

فلاسک ایکیا BEHÖVD 
فلاسک ایکیا BEHÖVD

لیوان فلوت FLUTE

ممکن است شیشه فلوت را در فیلم‌هایی با شامپاین و میهمانی‌های مجلل دیده باشید. از انواع لیوان های پرکاربرد می‌توان به لیوان فلوت اشاره کرد این یک لیوان باریک و بلند است، انتخابی برای نوشیدنی‌هایی که نیاز به هوارسانی زیادی ندارند. بسیار پرکاربرد است و دهانه و نیز کاسه‌ای باریک دارد. این طراحی سبب می‌شود تا مانع از بیرون رفتن گاز یا بخار نوشیدنی شما شود. از لیوان‌های فلوت از انواع لیوان های پرکاربرد می‌توان برای لذت بردن در میهمانی‌های مجلل و یا دورهمی‌های ساده یا برای استفاده از شامپاین یا کوکتل‌های مرتبط به آن نیز استفاده کرد.

انواع لیوان های کافی شاپ

 

لیوان شراب قرمز RED WINE

لیوان یا گلس‌های شراب قرمز باید حسابی در معرض هوا قرار گیرند، تا نوشیدنی جذاب شما بهتر و با کیفیت‌تر شود. از انواع لیوان های پرکاربرد می‌توان به لیوان شراب قرمز اشاره کرد. بنابراین در طراحی لیوان‌های شراب قرمز، از یک کاسه‌ی بزرگ با سطح مقطع پهن استفاده می‌شود، تا دهانه‌ی گسترده‌تری داشته باشد. برای استفاده از انواع شراب‌های موجود در بازار استفاده می‌شود. البته دهانه‌ی بزرگ این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید به راحتی نوشیدنی خود را درون لیوان بچرخانید. گلس شراب قرمز از انواع لیوان های پرکاربرد دارای قد بلندی است که این کار باعث می‌شود تماس فردی که این گلس یا لیوان را به دست گرفته تماس کمتری با پایه کاسه ایجاد کند، در نتیجه شراب را از گرمای دست شما عایق میکند. شراب را معمولاً گرم سرو می کنند و طعم خوشایند را برای شما به ارمغان می آورد.

لیوان شراب قرمز

 

لیوان شراب سفید WHITE WINE

شراب‌های سفید نیز باید در معرض هوا قرار بگیرند و به اصطلاح هوادهی شوند البته نه به اندازه شراب‌های قرمز، این گونه شراب‌ها نیاز به هواگیری ندارند. از انواع لیوان های پرکاربرد می توان به لیوان شراب سفید اشاره کرد با در نظر گرفتن این موضوع به این نتیجه می‌رسیم که اندازه لیوان شراب سفید باید بین اندازه لیوان شراب قرمز و لیوان فلوت باشد. کاسه لیوان شراب سفید بزرگتر از کاسه شیشه ای فلوت است اما به اندازه کاسه شیشه شراب قرمز پهن نیست. این کار باعث می‌شود تا از عملیات اکسیداسیون جلوگیری شود یا به حداقل برسد و عملیات هوادهی آن با سرعت بیشتری انجام شود با این کار می‌توان آن طعم و رنگ لطیف را به شراب سفید اضافه کرد.

لیوان-شراب-سفید

 

اگر هنوز نمی‌دانید ماگ چیست و انواع لیوان ماگ درب دار، ماگ فانتزی، ماگ مسافرتی، ماگ حرارتی، ماگ سرامیکی آشنا نیستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله لیوان ماگ چیست مجله راه‌راه مارکت را مطالعه کنید >>>    ماگ چیست؟  

لیوان لوبال LOWBALL

لیوان لوبال یکی از انواع لیوان‌ های پرکاربرد یک لیوان قدیمی است. این مدل معمولا در سایز کوتاه ساخته می شود. پایه بسیار ضخیم، سطح بزرگی را ایجاد می کند و این به باقی ماندن نوشیدنی در کف کاسه کمک شایانی می‌کند. از انواع لیوان های پرکاربرد می‌توان به لیوان لوبال اشاره کرد، از انواع لیوان‌ های پرکاربرد اغلب برای نوشیدن مشروب‌هایی سرو می‌شود که استفاده مرتب دارند. و یا به کرات سرو می‌شوند بدین معناست که مایعات دیگر با نوشیدنی مخلوط نمیشوند. به زبان ساده این یک شات متمرکز محسوب می‌شود.

انواع لیوان چای خوری

لیوان هایبال HIGHBALL

لیوان‌های هایبال یک لیوان بزرگ و بلند است. یادآور می‌شویم که این لیوان را با شیشه کالینز اشتباه نگیرید. طراحی آن کوتاه‌تر و پهن‌تر است. از انواع لیوان های پرکاربرد میتوان به لیوان هایبال اشاره کرد، لیوان‌های هایبال برای سرو نوشیدنی‌هایی که روی یخ ریخته می‌شود ممکن است استفاده شود. معمولاً کاربرد آن برای نوشیدنی‌هایی است که از نوع غیر الکلی محسوب می شوند. از کاربردهای پرطرفدار آن می توان به موهیتو اشاره کرد.

انواع لیوان شیشه ای

لیوان کوکتل COCKTAIL

شکل ظاهری یک لیوان کوکتل، شبیه یک مخروط واژگون است. لیوان با قطعی کوتاه، اما دهانه‌های بزرگ است. از این رو لیوان برای سرو کوکتل‌های متنوع و مختلف با رایحه‌های جذاب و متنوع استفاده می‌شود. از انواع لیوان های پرکاربرد می‌توان به لیوان کوکتل اشاره کرد. از انواع لیوان های پرکاربرد ویژگی سطح مقطع بزرگ لیوان کوکتل، این امکان را به شما می‌دهد که بینی شما تا حد امکان به نوشیدنی نزدیک شود و عطر و طعم کوکتل را بچشید، تعریف کنید و از آن نهایت لذت را ببرید. البته در انواع لیوان های پرکاربرد کتل می‌توان به قد بلند یا کوتاه آن نیز اشاره کرد.

انواع لیوان ماگ

لیوان مارتینی MARTINI

از انواع لیوان های پرکاربرد نوشیدنی مارتینی قبلا در لیوان کوکتل یا لیوان‌های هایبال سرو میشد. البته با گذر زمان مارتینی ها تکامل یافتند و بخش قابل توجهی از ودکا را شامل شدند. به همین منظور لیوانی مختص نوشیدنی مارتینی اختراع شد. لیوانی شبیه لیوان کوکتل با شکلی مخروطی و واژگون، اما در عین حال لیوان مارتینی دارای پایه‌ی بسیار بلند و  پایه‌ی مخروطی است و کاسه بزرگ آن از لیوان کوچک‌تر، بزرگ‌تر است.

انواع لیوان پذیرایی

خرید اینترنتی قرص ماشین ظرفشویی ۸۰ عددی FAIRY PLATINUM

قرص ماشین‌ ظرف‌شویی FAIRY PLATINUM با داشتن پودر و سه آنزیم مجزا، به‌خوبی ظرف‌های شما را تمیز می‌کند. این یک فرایند منحصربه‌فرد در یک زمان یک‌ساعته به شما کمک می‌کند تا در یک فرایند شستشو به حداکثر پاکیزگی برسید.

قرص ماشین ظرفشویی ۸۰ عددی FAIRY PLATINUM

لیوان مارگاریتا MARGARITA

مارگاریتا‌ها نوشیدنی‌های ویژه و منحصر به فرد محسوب می‌شوند. لیوان مارگاریتا نمونه دیگری از انواع لیوان‌های پرکاربرد شبیه لیوان کوکتل است مخروط آن در انتها باریک و قسمت دوم بسیار نازک‌تر می‌شود و البته برای لیوان مارگاریتا دهانه، بسیار اهمیت دارد. این دیواره‌ها اگرچه برای مارگاریتا ساخته شده‌اند اما امروزه معمولاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این به این دلیل است که ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر نوشیدنی‌ها را به خوبی نشان نمی‌دهد و به خاطر حجم بالای این لیوان فضای بیشتری در ماشین‌های ظرفشویی ایجاد می‌کند که از کاربرد آن کاسته می‌شود. بنابراین مارگاریتا در حال حاضر اغلب در لیوان‌های مختلف مانند لیوان لوبال یا لیوان پینت سرو می شود.

انواع لیوان های مشروب خوری

 

۹. لیوان قهوه ایرلندی IRISH COFFEE

لیوان قهوه ایرلندی، مخصوص نوشیدنی‌های گرم مثل چای یا قهوه طراحی شده است. از انواع لیوان های پرکاربرد می‌توان به لیوان قهوه اشاره کرد همان‌طور که از نام آن پیداست یک قهوه ایرلندی یا یک چای با آب گرم و عسل طعمی شگفت انگیز برای شما، به ارمغان می آورد. این لیوان یا استکان شیشه ای مقاومت منحصر به فرد در برابر شکستگی دارد. دسته این استکان به صورت کاملاً حساب شده ای در قسمت پایینی شیشه طراحی شده است ، و این ویژگی را به شما می دهد که در حالی که در حال خوردن نوشیدنی داغ خود هستید به راحتی می توانید آن را در دست گرفته بدون اینکه گرمای نوشیدنی گرم شما به دستتان منتقل شود و احساس ناراحتی کنید. انواع لیوان شیشه ای

خرید ماگ ایکیا DINERA

این لیوان لایه لعاب مات بسیار جذابی را روی خود دارد. همچنین بسیار ساده و خوش‌دست است به‌طوری‌که در زمان استفاده طولانی از آن مچ دست و انگشتانمان خسته نمی‌شوند.

ماگ ایکیا DINERA

۱۰. لیوان اسنیفتر SNIFTER

لیوان‌های اسنیفتر در درجه اول برای نوشیدنی‌های ویسکی یا برندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از انواع لیوان های پرکاربرد می‌توان به لیوان اسنیفتر اشاره کرد، لیوان اسنیفتر در یک کاسه پر از نوشیدنی به راحتی در حال چرخش می شود و به چشم شما زیبایی خاصی می بخشد. دستی که دور این لیوان قرار می‌گیرد کاملا آن را احاطه خواهد کرد و گرمای دست را به آن انتقال می دهد. حتی اگر کاسه بزرگ تر باشد سمت انتهای مخروطی شکل آن دهانه نسبتاً بازی را تشکیل خواهد داد که این ویژگی برای به دام انداختن عطر نوشیدنی شما طراحی شده است .به راحتی می توان از بوی تند و همچنین طعم نوشیدنی دلخواهتان لذت برد.

لیوان-اسنیفتر

۱۱. لیوان ویسکی Whiskey

یک لیوان ویسکی بطور منحصربه‌فردی طراحی شده است، تا تمام طرح‌های پیچیده ذاتی نوشیدنی ویسکی را به شما بشناساند. می‌توان از آن به عنوان انواع لیوان های پرکاربرد برای سرو آبمیوه طبیعی نیز استفاده کرد. لیوان‌های ویسکی، شمای کلی لیوان‌های لوبال را حفظ کرده اند تا بتوان به راحتی رنگ ویسکی و حتی طعم آن را تشخیص داد. در طراحی این نوع لیوان، اندازه ی مخروطی در مقایسه با لیوان لوبال کاهش یافته است و نوشیدن از آن راحت تر از لیوان‌های مشابه طراحی لوبال است. انواع لیوان چای خوری

۱۲. لیوان گوبلت GOBLET

نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان گوبلت که لیوان جام نیز نامیده می‌شود، اگرچه این کاملاً اصطلاح دقیق و ترجمه دقیقی از لیوان گوبلت نیست.اما گوبلت به سبک قرون وسطایی طراحی شده‌اند و اغلب از نظر طراحی تزیین شده‌اند و طراحی‌های به نسبت ساده‌ای هم دارد.جام ضخیم لیوان، حجم نوشیدنی شما را دوچندان نشان داده و زیبایی آن را حفظ می‌کند. و برای نوشیدنی های گرم و سرد در زندگی روزمره و میهمانی‌ها با لیوان های بزرگ گوبلت کاربردهای بزرگی نیز دارد. لیوان به انگلیسی

۱۳. لیوان کالینز COLLINS

همان‌طور که از نام آن پیداست، نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان کالینز است برای سرو نوشیدنی‌های ترکیبی مانند تام کالینز یا جان کالینز استفاده می‌شود. نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان کالینز ممکن است شبیه لیوان هایبال به نظر برسد، اما باریک تر و بلندتر از کلاس‌های هایبال معمولی است. یک لیوان کالینز استوانه‌ای است و می تواند حدود چهارصد و ده میلی لیتر مایع داشته باشد. آنها اغلب برای سرو آرنولد پالمر (چای سرد و ودکا) نیز استفاده شوند.

قیمت پارچ و لیوان

۱۴. لیوان طوفان HURRICANE

نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان طوفان است، این لیوان توسط Pat O’Brien، یک میخانه دار در نیواورلئان در سال 1940 اختراع شد. نوشیدنی ای که او ساخته بود در ابتدا در یک لیوان به شکل لامپ و خمیده در میانه الهام گرفته از  طوفان (گردباد) سرو می شد.در نتیجه نوشیدنی و لیوان مربوط به آن به لیوان طوفان معروف شد.این شیشه منحنی است که می تواند تا بیست اونس مایع را در خود نگه دارد.از آن برای سرو نوشیدنی های ترکیبی، به ویژه Hurricane استفاده می شود.

لیوان-طوفان  

۱۵. لیوان‌ پینتی PINT

نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان‌های پینتی بلند و مخروطی شکل هستند، اگرچه برخی مانند شیشه‌های پینتی کلاسیک استوانه‌ای‌تر هستند. لیوان لاله نیز یک لیوان از دسته ی پینت است.اما بدنه ای پیازدارتر و انحنای بسیار کمی به سمت بیرون در لبه دارد. و البته ساقه ندارند.این نوع لیوان های نوشیدنی سه هدف اصلی را دنبال می کنند: ۱. شفاف هستند تا بتوانید نوشیدنی خود را ببینید. ۲.قسمت بالایی پهن هستند تا بتوانید سرتان کف آلود باشد.۳. یک پیمانه کامل مایع را در خود جای می دهند. آنها عمدتا برای آبجو استفاده می شوند، اما برای نوشابه و آب نیز عالی هستند.

لیوان‌-پینتی

۱۶. لیوان تامبلر TUMBLER

لیوان تامبلر، نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد بسیار شبیه به سری پینت است.اما ممکن است دارای ویژگی های منحصربفردی از جمله، غیر صیقلی یا شیارگونه در حدود 60% پایینی باشد.این برجستگی های صاف نگه داشتن لیوان ها را آسان تر می کنند. با حذف این ویژگی دقیقاً به سری پینت می رسیم. این سری، معمولا در خانه و رستوران ها برای سرو هر نوع نوشیدنی استفاده می شوند. گاهی اوقات آنها پلاستیکی و رنگی نیز یافت می شوند. گاهی اوقات آنها شیشه ای و شفاف هستند. این سری ، احتمالاً رایج ترین نوع لیوان نوشیدنی موجود در بازار هستند.

لیوان-تامبلر

۱۷. لیوان راکس ROCKS

لیوانهای راکس لیوان های ویسکی خوری هستند.نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد است آنها در ارتفاع کوتاه هستند و حجم زیادی را نمایندگی نمی کنند. آنها از نظر اندازه بین لیوان های ویسکی خوری و لیوان های شات طبقه بندی می شوند.مزیت لیوان های راکس در حداقل رساندن خطر واژگونی است.مایعات زیادی را در خود جای می دهند و می توانید یخ را نیز به این لیوان ها بدون نگرانی اضافه کنید.دهانه بزرگتر این امکان را به شما می‌دهد که تمامی محتویات داخل لیوان را به راحتی و به یکباره بنوشید.

لیوان-راکس

۱۸. لیوان جوس JUICE

لیوان های جوس، برای سرو آبمیوه طراحی شده اند، بدیهی است، مانند آب پرتقال تازه در هنگام صبحانه.نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان جوس که  آنها تقریباً ارتفاع متوسطی دارند (بیش از 5 اینچ) و از نظر قطر گشاد نیستند، که باعث کاهش مصرف قند شما می شود.برخی از رستوران‌ها یا بارها، بسته به سبکی که می‌خواهند به مشتریان خود ارائه دهند، از این لیوان های لوبال و راکس به جای لیوان های جوس استفاده می‌کنند. آنها 4 تا 7 اونس مایع معمولی را در خود نگه می دارند، به نظر می رسد هیچ کس اهمیتی نمی دهد!

لیوان-جویس

۱۹. لیوان زامبی ZOMBIE

نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان زامبی است، این لیوان در اصل برای سرو نوشیدنی خاص به نام زامبی طراحی شده بودند. آنها ظاهری بسیار مجلل و درجه یک دارند.ظاهری بلند و باریک، با خطوط مستقیم جهت افزایش شفافیت با طراحی خطوط به سمت پایین. حتی با وجود یخ ظاهر شفاف خود را حفظ می کنند. همیشه یخ زده نیستند و حتی زمانی که 7 اینچ حاوی نوشیدنی به همراه بخ هستند، براق و شفاف هستند و زیبایی 13.5 اونس نوشیدنی درون آن را به رخ می کشند. آنها از بسیاری از انواع دیگر لیوان های نوشیدنی بلندتر هستند و حال و هوای خاص و منحصر به فرد را به شما می دهند.

لیوان قهوه شیشه ای

۲۰. لیوان اسلینگ SLING

نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان اسلینگ است.مانند زامبی، اسلینگ نیز بلند و نازک است. اما در قسمت پایین باریک تر است. قطر آن تقریباً برابر با دهانه لیوان است. هنگام سرو چای یخی (آیس تی) یا لانگ آیلند از این لیوان استفاده خواهید کرد.پایه نازک بالای پایه باعث می‌شود در دست گرفتن آن‌ها راحت باشد و به مهمانان شما احساس کلاسیک می‌دهد. به لطف پایه پهن، در هنگام ضربه زدن به میز، احتمال کوبیدن آنها بسیار کمتر است.

لیوان-اسلینگ

 

زیر لیوانی وسیله‌ای است که استفاده از آن نه‌تنها مانع ایجاد خط‌وخش روی میزها به‌وسیله انتهای لیوان‌ها می‌شود، بلکه استفاده از آن‌ها باعث زیبندگی محافل شما نیز می‌گردد.

زیر لیوانی چوب پنبه ای ایکیا 365 IKEA  

 

۲۱. لیوان پوکو گراند POCO GRANDE

شیشه پوکو گراند، در نگاه اول تقریباً شبیه لیوان های هاریکان است، اما اگر آنها را در کنار هم قرار دهید، متوجه می شوید که ساقه آن بلندتر است و کاسه عمق یا ارتفاع کمتری به نسبت دارد. اما عرض بیشتری نیز داراست.نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد این لیوان های شیشه ای به اصطلاح زنانه مظهر کلاس و طبقه لاکچری محسوب می شوند است. ساقه ها عایق دست شخص استفاده کننده هستند ، تا نوشیدنی برای مدت طولانی تری سردتر و تازه تر بماند.آنها برای نمایش در یک کابینت چینی یا به عنوان اقلام قابل ست کردن وقتی که میز ناهارخوری خود را می چینید، کاربردهای چشم نوازی دارند.

لیوان-پوکو-گراند

۲۲. لیوان سور SOUR

تصور کنید لیوان فلوت مخصوص شامپاین را بردارید و قسمت فنجان را به صورت عمودی به سمت پایین له کنید. در نهایت با Sour که اغلب به آن لیوان دلمونیکو Delmonico می گویند، می رسید نوعی دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد. این روزها به راحتی برای خرید و اضافه کردن به ست آشپزخانه پیدا نمی شوند.همانطور که از نام آن مشخص است، معمولا برای سرو نوشیدنی های ترش استفاده می شود. ظرفیت آنها حدود 5 اونس است، زیرا قرار است نوشیدنی به آرامی میل شود وگرنه بسیار زیاد نیز هست. اگر نمی توانید اینها را پیدا کنید، مجموعه کوچکتری از لیوان های شیشه ای فلوت جایگزین مناسبی است.

لیوان-سور

۲۳. لیوان میلک شیک MILKSHAKE

هیچ چیز به اندازه لیوان میلک شیک خاطرات خوشی را از غذاخوری‌های خوش رنگ و صمیمی دهه‌های 1950 و 60 زنده نمی‌کند. حتی اگر آنها را تجربه نکرده باشید. نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان میلک شیک که این لیوان‌های رترو بلند با کاسه‌های بسیار عمیق هستند که انواع قاشق‌ها را در خود جای می‌دهند. انحناها ملایم از خصوصیات این لیوان است. که تقریباً از نیمه شیشه شروع می شوند و به یک پایه بزرگ و پهن خاتمه می یابند. این ویژگی ، وزن کافی برای کمک به پایین آوردن مرکز ثقل را به ارمغان می آورد. این مورد حیاتی بنظر می آیند، زیرا وقتی که خامه فرم گرفته و یک توت فرنگی را روی آن اضافه کنید، میلک شیک ها می توانند نسبتاً سنگین شوند.

لیوان-میلک-شیک

۲۴. لیوان کوپه COUPE

اگر تا به حال نوشیدنی هایی از جمله Side Car ،Aviation یا Martinez سفارش داده باشید، احتمالاً آن را در یک لیوان کوپه COUPE برای شما سرو کرده‌اند.نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان کوپه است آنها تمایل دارند ارتفاع ساقه های بسیار بلند و آراسته روی یک پایه پهن داشته باشند، با یک کاسه حتی پهن تر در بالای آن. این قسمت بالایی پهن نیز بسیار کم عمق است. آنها بسیار سنگین با مرکز ثقل بالا هستند، بنابراین حتی با پایه پهن نیز خطر واژگونی آنها وجود دارد و باعث ریختن آن می شود. اگرچه، برای در دست گرفتن و قدم زدن در اطراف و خوشامدگویی به مهمانان، لیوان راحت‌تری وجود ندارد.

لیوان-کوپه

۲۵. لیوان نوزینگ NOSING

نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان نوزینگ که شیشه نوزینگ در اصطلاح به طور خاص به بینی یا نوز در انسان اشاره دارد.این لیوان یا استکان نوشیدنی ، به گونه‌ای طراحی شده است که عطر و طعم خوشمزه نوشیدنی داخل این لیوان را متمرکز نشان دهد. و در حین نوشیدن رایحه آن را به راحتی در بینی شما جاری نماید. انتخابی عالی برای نوشیدنی ویسکی مورد علاقه تان که می خواهید، حس کلاسیک تری نسبت به دیگر لیوان های مشابه که فاقد ساقه هستند داشته باشید.

لیوان-نوزینگ

۲۶. لیوان کردیال CORDIAL

لیوان های کردیآل نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد که مانند شیشه های شاخه کوچک هستند، اما ظاهری لاکچری تر و طراحی زیبا تری محسوب می شوند.این لیوان ها برای نوشیدنی های سنگین طراحی شده اند، یا معمولاً نوشیدنی های لایه ای که از طریق شیشه شفاف تر و درخشندگی بیشتری داشته باشند. نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان کردیال که گلس های کردیآل با ساقه معمولی یک رنگ و ثابت و بدون پایه محسوب می شود. رویه آن کمی در دهانه بالایی گشاد به نظر می‌رسد، تا ریختن آن داخل دهان آسانتر شود. این لیوان ها معمولاً بعد از شام می توانند مورد استفاده قرار گرفته و یا کاربردی نظیر بار و یا فضای ناهارخوری شما را در دیزاین و طراحی داخلی نشان دهند.

لیوان-کردیآل

۲۷. لیوان گراپا GRAPPA

نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان گراپا که این گلس ها برای نوشیدنی گراپا GRAPPA طراحی شده است. این نوشیدنی برای نگهداری در دمای خاصی چشم‌نوازی می‌کند و به صورت تخصصی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.رایحه یا بوی فوق العاده آن را به راحتی می‌توان استشمام کرد به همین دلیل است که این لیوان دارای ساقه بلند و به اصطلاح در دهانه شعله ور به نظر می رسد.میانه ی این لیوان شیشه‌ای فشرده است و سطح کوچکتری برای تمرکز رایحه نوشیدنی داخل آن ایجاد می کند. این یک شیشه زیبا و منحصر به فرد به حساب می آید و یکی از موارد کمیاب ، یعنی دهانه بزرگتر در مقابل پایه کوچکتر است و شبیه به نوع شیشه ای است که مستقیماً در زیر آن قرار دارد.

لیوان-گراپا

۲۸. لیوان لیکور LIQUER

 این جام شیشه ای شبیه گراپا است، اما دارای ساقه بلند تر و البته کاسه کوتاه در و پایه پهن تری است.اصطلاح شعله ور شدن دهانه نیز در آن بسیار برجسته تر به حساب می‌آید. نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد که آنها برای سرو یک نوشیدنی شیرین طراحی شده‌اند تا مایع کمتری را در خود نگه دارند و مصرف کننده را تشویق کنند که وقت خود را صرف نوشیدن آرام آرام و کم و البته شیرین نمایند تا قند کمتری را مصرف کنند.با توجه به بلندی و برآمدگی دهانه، بیشتر مراقب باشید.

لیوان-لیکور

۲۹. لیوان شوتر SHOOTER 

نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد گلس های شوتر که اساساً گلس های بلندی به حساب می‌آیند. آنها طراحی شده اند تا دوشات یا حداقل سه برابر یا کمتر،  از نوشیدنی‌های مخلوط را ارائه دهند، تا بتوانید آن را به راحتی داخل دهان خود بریزید.چیزهای زیادی برای گفتن در مورد آنها وجود ندارد اما یک شیشه یا گلس دم دستی محسوب می شود.

لیوان-شوتر

زیر لیوانی‌ها سینی‌های کوچکی هستند در اندازه و ابعاد ته لیوان‌ها که مانع از چکه کردن مایعات داخل لیوان به بیرون می‌شوند و بیشتر جنبه زیبایی در پذیرایی را دارند و برازندگی یک پذیرایی شکیل را دوچندان می‌کنند.

زیر لیوانی ایکیا بسته ۶ عددی GLATTIS

۳۰. لیوان شات SHOT

نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان شات که باید گفت که همه ما شیش‌های شات را می‌شناسیم، از آن به کرات استفاده می شود. آنها اغلب از پایه عریض‌تری برخوردارند. بنابراین می‌توان آنها را در زیر یا بالای یک میله قرار داد، اگرچه برخی از آنها به جای مخروط‌های معمولی از شکل استوانه‌ای مستقیم نیز تبعیت می‌کنند. اکثر مردم در بسیاری از کشورها این شات‌ها را برای سوغاتی و هدیه خریداری می‌کنند. یا فقط برای نگهداری با گاربرد دکوری در کمدهای ویترینی قرار می دهند.

لیوان شات

۳۱. لیوان تانکر TANKARD

نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان تانکر برای سرو آبجو در نظر گرفته طراحی شده است. خلاف استین، درب ندارد و استوانه ای و شفاف است. دارای یک دسته برجسته برای بلند کردن مقدار زیادی نوشیدنی است. دیواره ها، بسیار ضخیم هستند تا به عنوان عایق برای سرد نگه داشتن یخ نوشیدنی عمل کنند. یک گلس استاین نیز به همراه درپوش، وجود دارد که اساساً با یک تانکارد باز طراحی شده است. که می‌توانید در حالی که آن را در دسته نگه می‌دارید با انگشت شست خود آن را حرکت داده و بالا ببرید. تقریباً در هر رستورانی که آبجوهای بزرگ سرو می کنند، تانکارد را خواهید یافت.

لیوان-تانکر

۳۲. لیوان سیستل THISTLE

با نگاهی به Thistle، ممکن است تعجب کنید که تفاوت آن با TULIP چیست؟ نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان سیستل اما اینها برای نوشیدن آبجو به جای شراب طراحی شده‌اند. تنها تفاوت واقعی وجود انحنا است زیرا تا محدوده دهانه امتداد دارد. این‌ها برای نوشیدنی‌هایی مانند دمنوش اسکاتلندی به جای آبجو مانند PORTER ، LAGER یا PILSNER در نظر گرفته شده اند. طبق معمول، طراحی قرار است بو را برای نوشیدنی متمرکز کند.

لیوان-سیستل

۳۳. لیوان پوکال POKAL

نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان پوکال که به نظر من اینها جالب ترین گلس هایی هستند که تا به حال ساخته شده اند. پوکال را می توان برای سرو هر نوع نوشیدنی استفاده کرد، اما اگر متوجه شوید که برای آبجو با جاذبه بالا استفاده می شود، شگفت زده خواهید شد.کف کاسه پهن‌تر و دهانه نازک‌تر حس مردانه را القا می‌کند، حتی اگر روی ساقه‌ای با پایه ی زیبا قرار بگیرد. اینها برای هر کسی فوق العاده لذت بخش هستند و برای هر مهمانی شام بکار می آید.

لیوان پوکال

۳۴. لیوان پیلسنر PILSNER

نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان پیلسنر است که برای نوشیدن آبجوی پیلسنر طراحی شده است. آنها شبیه لیوان‌های پینت هستند. اما دارای انحناهایی هستند، زیرا شیشه به سمت پایه مخروطی می شود. همچنین Footed Pilsner وجود دارد که با شدت بیشتر مخروطی می شود و در یک پایه پهن به پایان می‌رسد. شکل مخروطی‌تر پیلسنر روی پینت باعث می‌شود تا آن را راحت‌تر در دست بگیرید و به حفظ کربنات (گاز) نوشیدنی شما برای مدت طولانی‌تری کمک می‌کند. تا زمانی که یک آبجو سبک تر از آن بنوشید، از این تجربه لذت خواهید برد که این نوع لیوان جز انواع لیوان پرکاربرد. لیوان-پیلسنر

۳۵. لیوان ویزن WEIZEN

از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان ویزن Weizenbier نزدیک به Pilsner است با این تفاوت که بیشتر در قسمت تحتانی، باز می شود و قسمت وسیع تری دارد. درست قبل از اینکه دهانه گلس باز شود تقریباً به همان قطر قسمت تحتانی. آنها اغلب کمی بلندتر از یک لیوان پینت هستند.این خطوط با وجود چندین زوایای تعبیه شده در آنها دارای خطوط مستقیم هستند. معمولاً یک تکه پرتقال یا لیموترش بر روی لب قرار می گیرد، جایی که مایع و لبه آن مقداری از طعم میوه را جذب می کند.

لیوان-ویزن

 

۳۶. لیوان چالیس CHALICE

یک چالیس شبیه به یک لیوان گوبلت است، اما در حداکثر عرض کوتاه تر و پهن تر است.آنها ساقه کوتاهی دارند و در بالای پایه با عرض متوسط ​​قرار دارند. نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان چالیس است لیوان معمولاً نازک و شفاف است، بنابراین می‌توانید آبجوی تیره‌ای را که برای آن در نظر گرفته شده است، براحتی استفاده کنید. معمولاً در این آبجوها با سر بسیار نازک، آبجوی زیباتر و جذاب تری به شما می دهد و جز انواع لیوان پرکاربرد محسوب میشوند. اگرچه واژگونی آن آسان نیست، اما مراقب باشید زیرا اگر شیشه ای باشند به دلیل ضخامت نازک، احتمال شکستن آن ها وجود دارد.

لیوان-چالیس

۳۷. لیوان سک SAKE

نمونه دیگری از انواع لیوان های پرکاربرد لیوان های ساکی خوری است که به صورت ست عرضه می شود. یک پارچ بلندتر برای نگهداری نوشیدنی وجود دارد، با چهار گلس کوچکتر که از نظر اندازه شبیه یک لیوان شات هستند. شما قرار است برای دوستان خود بریزید (و اجازه دهید آنها برای شما بریزند)، هر بار مقدار کمی.

لیوان-سک

ماگ مسافرتی EFTERSTRAVA یک بطری همه‌کاره برای همه سلیقه‌ها از جمله، دم‌نوش‌ها، آب‌میوه‌های تازه، نوشیدنی‌های گیاهی، قهوه سرد یا آیس کافی و حتی چایی که می‌خواهید آن را دم کنید یا تی‌بگ است.

ماگ مسافرتی ایکیا EFTERSTRÄVA

 

خرید اینترنتی ماگ و لیوان ایکیا

نوشته‌های اخیر

  • بدن انسان در روز به چند لیوان بزرگ آب نیاز دارد؟
    در این مقاله قصد داریم تا یک بار برای همیشه، میزان مصرف آب در طی روز را بررسی کنیم و به این پرسش پاسخ دهیم که چند لیوان بزرگ آب، ما را از مشکلات ناشی از کم آبی […]
  • چگونه داخل فلاسک استیل را تمیز کنیم؟
    فلاسک که با نام قمقمه نیز شناخته می‌شود، ظرفی است که برای نگه داشتن مایعات گرم یا سرد برای مدت طولانی طراحی شده است. این ظروف شامل دو لایه شیشه یا استیل ضد زنگ هستند که بین آنها […]
  • دم‌کردن صحیح چای در فلاسک چای
    ارائه روش‌ مناسب، به بهترین وجه، چای و یا حتی دم‌نوش را در فلاسک تهیه کنید و در دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی از نوشیدن دم‌نوش یا چای معطرتان لذت ببرید. چای این یار همیشگی دورهمی‌های دوستانه، در مسافرت […]
  • معرفی و خرید انواع لیوان
    باتوجه‌به کاربرد فراوان لیوان‌ها، آنها در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار موجود هستند. لیوان‌ها انواع مختلفی دارند که از جمله شامل لیوان‌های بلند و کوتاه، انواع لیوان پذیرایی، انواع لیوان برای نوشیدنی‌های مختلف از جمله لیوان‌های دسته‌دار […]
  • چگونه بهترین ست لیوان را انتخاب کنیم؟
    لیوان‌های آشامیدنی ظروف مخصوصی هستند که نقش کلیدی را در بین لوازم آشپزخانه دارا هستند و برای نگهداری و مصرف نوشیدنی‌ها استفاده می‌شوند. ست لیوان در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند و از انواع متریال‌های مختلف شیشه، […]

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 04 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    ناشناس

    نقد

    I think we have mugs, each of which is equal to the price of a pack of 6 glass cups, then the mugs are made of sluts and distude killed my game.

    23 دی 1402

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    مهسا

    دیدگاه

    خیلی جامع و کامل بود فقط یه سوال از بین این ها توی کدوم لیوان ها امکان یخ ریختن هست و توی کدوم نیست

    29 اردیبهشت 1402

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

    • آیکون فروشگاه ریویوایکس

      فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه راه‌راه مارکت

      2 خرداد 1402

      سلام
      به جنس لیوان بستگی دارد لیوان مرغوب از شیشه سیکوریت ساخته شده است گرما و سرما بالا را براحتی تحمل میکند و امکان ریختن یخ را فراهم میکنند.

  • تصویر آواتار

    کریمی

    لیوان به انگلیسی لیوان مرغوب

    یه راه خوب برای تشخیص لیوان شیشه‌ای مرغوب بگم بخونید حتما کمک میکنه بهتون
    معمولا، لیوان‌هایی که از کیفیت بالایی برخوردارند، دارای شفافیت و ظرافت خیلی بیشتری هستند و هیچ گونه ماتی، کدری، حباب و ناهمواری هیچی یعنی ندارند. این‌گونه لیوان‌‌ها هم در برابر سرما و گرما بسیار مقاوم‌اند و در بسیاری از موارد بر اثر افتادن بر روی زمین نیز نمی‌‌شکنندحواستون باشه.

    بنابراین، مشخصه که لیوان‌‌های نامرغوب به هیچ عنوان شفافیت، زیبایی، ظرافت و کیفیت لیوان‌های باکیفیت و مرغوب را ندارند و با یک نگاه سطحی و مقایسه‌ای می‌توان تفاوت بین دو لیوان را متوجه شد.

    برای تشخیص لیوان مرغوب از نامرغوب باید کمی حوصله به خرج بدید و از نبود برجستگی و تورفتگی، نداشتن ماتی، کدری، یکنواخت نبودن، نداشتن ترک و لب‌پریدگی و غیرهم مطمئن بشید. حتی زمانی که قصد تهیه لیوان ایکیا و بند داررید مثل برند ایکیا و اصل دارید هم باید به این نکات توجه داشته باشید. چون ممکن حتی این‌ لیوان‌‌ها برند هم بر اثر حمل‌ونقل نامناسب دچار ترک، ضربه و لب‌‌پریدگی شده باشند.

    17 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    حیدر

    لیوان قهوه خوری

    من فقط عاشق همین مدل لیوان مو بس

    17 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    مریم

    جام

    ما ایرانی ها به لیوان گوبلت GOBLET که نوشتید میگیم جام دیگه جا افتاده اینجور تو فرهنگمون خیلی جالب بود واقعا

    17 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    سعیدی

    لیوان

    لیوان بلند یا Highball Glass که گفتید خوارک مهمونیه
    از این نوع لیوان‌ها برای نوشیدنی‌های ساده، شفاف که خودتون میدونید و دوغ و نوشیدنی‌های گازدار استفاده می‌شه. این نوع لیوان‌ها در اکثر خانه‌های خانواده‌های ایرانی همه مون دیده می‌شه. لیوان‌های بلند با نقش‌ونگارها و حکاکی‌های بسیار شیک برای عید نوروز هم خوبن زیبا ان.

    17 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    دویی دویی

    لیوان و ماگ

    خوبه آدم اطلاعات عمومی خوبی راجع به اطراف اش داشته باشه و بی تفاوت نباشه لیوان واقعا یه وسیله دم دستیه که شاید بهش توجه نکنیم اما واقعا کاربردی ان از لیوان پلاستیکی، استیل، رویی، مسی گرفته تا بلور، شیشه، سفال، سرامیک و غیره که در این میان لیوان‌های شیشه‌ای، اعم از شفاف یا لیوان‌های یخی (مات)، یکی از پرکاربردترین لیوان‌ها هستند.

    17 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    حامد

    لیوان

    چه مقاله کامل و جامعی از لیوان‌ها من اصلا نمیدونستم این همه اسم لیوان داریم

    17 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    کتایون

    ماگ و لیوان

    نوشته خیلی جامع و خوبی بود ممنون واقعا با خیلی از لیوان ها که در روزمره دارم ازش استفاده میکنم و اصلا نه توجه کرد بودم نه میدونستم اسم اشون چیه آشنا شدم و اصلا دیگه ترجیح میدم به اسمشون صدا کنم لیوان هارو خیلی برام جذاب میاد ممنون از اطلاعات درستی که میزارید.

    19 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    ناکتا علی آبادی

    لیوان مارگاریتا شما نمیارید؟!

    8 مهر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

    • آیکون فروشگاه ریویوایکس

      فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه راه‌راه مارکت

      8 مهر 1401

      بزودی حتما.

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت

آنچه در این مقاله می‌خوانید

فهرست مطالب