چیدمان سفره هفت سین ۱۴۰۳

چیدمان سفره هفت سین ۱۴۰۳

با نزدیک‌ شدن به فصل بهار چیدمان سفره هفت سین ۱۴۰۳، به این اندیشه رسیدیم که در مورد یکی از مراسم‌های عید نوروز که چیدمان سفره هفت سین است بپردازیم. از دیرباز تا کنون چیدمان سفره هفت سین در میان اقوام ایرانی رواج داشته است. از رسوم باستانی ما ایرانیان چیدمان سفره هفت سین است که دارای ویژگی‌های خاص و چیدمان خاص است. وجود برخی از عناصر در میان سفره هفت سین، بنا به دلایل خاص خود، سال‌هاست که پابرجا مانده است. اصولاً چیدمان سفره هفت سین دارای سبک و چیدمان مخصوصی است، اما بنا به دلایلی ممکن است که در شهرها و روستاهای ایران تغییرات خاص و اما کوچک در آن ایجاد شده باشد. در درازنای تاریخ ایران باستان گستردن سفره هفت سین را سبب ایجاد خیر و برکت و شادی می‌دانستند. گستردن سفره هفت سین در ابتدای بهار، مبنی بر تهیه عناصر آن و چیدمان خاصی است.

چیدمان سفره هفت سین ۱۴۰۳

سنت چیدمان سفره هفت سین ۱۴۰۳

چیدمان سفره هفت سین ۱۴۰۳، سفره‌ای که ایرانیان هنگام نوروز آن را می‌آرایند و در هنگام تحویل سال، گرد آن جمع می‌شوند و در کنار آن می‌نشینند و گاهی تا سیزدهمین روز از ماه فروردین‌ زینت‌بخش منازل خانواده‌های ایرانی است؛ در اکثر خانه‌های ایرانی با نام سفره هفت سین وجود دارد. سفره‌ای که از جلوه‌های اصیل و سنن کهن نوروز که در طی سالیان سال، وجودش در خانه‌های ایرانی با حفظ نشانه‌های اصیل خود به زیبایی و باهنر دست بانوان ایرانی چیده شده است.
همیشه بعد از خانه‌تکانی پایان سال و پاک‌سازی محیط خانه چیدمان سفره هفت سین ۱۴۰۳ که یکی از اصول اولیه علم فنگ شویی هم هست همه ما ایرانیان در تکاپوی چیدن سفره هفت سین هستیم. سفره‌ای که با چیدن آن، امید شروع سالی سرشار از شادی و موفقیت را به خانواده خویش می‌دهیم.

اینک ما در این مقاله قصد داریم که به شما ظروف و محصولاتی را معرفی کنیم که در طراحی و چیدمان سفره هفت سین ۱۴۰۲ کمک شایانی می‌کند.

انتخاب سبک چیدمان سفره هفت سین ۱۴۰۳

پیش از هر چیز خوب است که در ابتدا تصمیم بگیرید که قصد دارید چیدمان سفره هفت سین شما با چه سبکی در چیدمان سفره هفت سین ۱۴۰۳ چیده شود. آیا شما تمایل دارید که چیدمان سفره هفت سین ۱۴۰۳ به سبک سنتی باشد یا به دنبال چینش سفره با تم‌های مدرن و امروزی به همراه با گل‌آرایی هستید؟

آیا شما به سفره‌ای با رنگ و تم سنتی علاقه دارید یا به دنبال یک تم جدید برای گستردن آن هستید. البته خوب است که در نظر داشته باشیم که سفره هفت سین ۱۴۰۳ ما، چه به سبک سنتی باشد و چه به‌ صورت مدرن چیده شود، تغییری در اصل ماجرا که برپایی یک سنت دیرینه است، ایجاد نخواهد کرد.

چیدمان سفره هفت سین ۱۴۰۳ نمایانگر و نشان نمادی مانند زایش، باروری، تندرستی روشنایی، فراوانی، ثروت است. اینک ما می‌خواهیم با نگاهی هنری، با تلفیقی از ظروفی که ایده‌ای سنتی دارد با شما همراه باشیم تا شاید در چیدمان سفره هفت سین ۱۴۰۳ به شما کمکی هرچند کوچک کرده باشیم.

البته این که چیدمان سفره هفت سین ۱۴۰۳ شما در چه طرح و رنگی چیده شده است، تفاوتی در اصل ماجرا که سفره هفت سین است ایجاد نمی‌کند. ولی در نظر گرفتن این امر به شما کمک می‌کند که قبل از چیدن سفره هفت سین ۱۴۰۳ به فکر تهیه ظروف و عناصر سفره هفت ‌سین خود باشید.

تفاوت سبک مدرن و سنتی

خوب است بدانید که در چیدمان سفره هفت سین ۱۴۰۳ به سبک مدرن و امروزی، بیشتر سفره‌ها بر روی میزها و با ظروف کریستال و خاص، به همراه گل‌آرایی‌های ویژه چیده می‌شود.

اما در چیدمان سفره به سبک سنتی به‌گونه‌ای است که معمولاً برای سفره از پارچه‌های ترمه و بته‌جقه استفاده می‌شود و ظروفی که اجزای هفت‌ سین را در آن می‌ریزند، معمولاً ظروفی هستند که از جنس مسی و یا سفالی هستند. اصولاً در این نوع چیدمان سفره هفت‌ سین، تم به سمت سنتی و قدیمی پیش می‌رود. خوشحال می‌شویم که برای چیدمان سفره هفت سین ۱۴۰۳ کاسه سرو ایکیا VINDFLAKT برنجی را به شما معرفی کنیم. این کاسه‌های فلزی با ظاهری که دارند بسیار شبیه کاسه‌های برنجی هستند که در سالیان بسیار دور از آن استفاده می‌شد. اندازه این کاسه‌ها در حجمی است که هم می‌توان آجیل و شکلات را در آن بریزید و پای سفره هفت‌ سین چیدمان کنید و هم سنجد و سمنو در این کاسه‌ها بسیار جلوه‌گری خواهند کرد.

خرید اینترنتی کاسه سرو ایکیا VINDFLAKT

کاسه ایکیا از جنس آلومینیوم است. ظاهری لوکس و منحصر به فرد به چیدمان میز شما می‌بخشد. خصوصیات ویژه در این محصول، سبب محبوبیت بیش‌ از پیش آن نیز شده است.

ظرف سرو ایکیا VINDFLAKT

 

ارکان اصلی سفره هفت‌سین

در سفره هفت ‌سین، سیر نماد اهورامزدا نماد پاکی و پاکیزگی و سلامت بدن است. زرتشتیان به‌ این‌ علت سیر بر سفره هفت ‌سین می‌گذاشتند؛ زیرا آنها عقیده داشتند که بوی سیر، شیطان را از آنها دور می‌کند.

  • بر سر سفره‌های هفت‌ سین سبزه نماد آب‌های پاک است
  • سیب سرخ نشانی است از باروری و سلامتی و صحت بدن
  • میوه سنجد نماد عشق و دلباختگی است
  • سرکه نماد جاودانگی و پاکی محیط، زدودن آلودگی است
  • سمنو نماد فراوانی و نیرو و غذای خوب است
  • سماق نماد باران و عشق و مهر پیوند دل‌ها است

علاوه بر این سین‌ها عناصر دیگری مانند ماهی قرمز داخل تنگ و سکه و نارنج و تخم‌مرغ‌های رنگی نیز بر سر سفره‌های هفت ‌سین دیده می‌شود. ماهی قرمز نماد تلاش و تکاپو است. نارنج، نماد عطر زندگی و تخم‌مرغ‌های رنگی نماد برکت و روزی هستند. سکه نیز نمادی از ثروت و دارایی است.

هفت سین لاکچری ۱۴۰۳ سفره هفت سین ۱۴۰۳ چه رنگی است هلویی

چیدمان سفره هفت سین با لوازم ایکیا

در این اثنا کدبانوهای خانه بنا به سلیقه‌ای که دارند، شمع و نور را نیز به سفره‌های هفت ‌سین اضافه می‌کنند. ما در اینجا به شما شمع وارمر ایکیا GLIMMA را معرفی می‌کنیم که آن را در داخل جاشمعی ایکیا FINSMAK بگذارید و نور را به سفره هفت سین ۱۴۰۳ خود هدیه دهید. جاشمعی ایکیا STILLHET نیز، جاشمعی بسیار ظریف و شیک است که می‌توانید با قراردادن شمع در آن، به جلوه چیدمان سفره هفت سین خود بیفزایید. آیتم دیگری که به زیبایی سفره هفت سین شما میفزاید گل خشک معطر ایکیا ADLAD است. شما می‌توانید داخل کاسه سرو ایکیا VINDFLAKT برنجی، مقداری از گل خشک معطر ایکیا ADLAD را بریزید و آن را داخل سفره هفت سین خود بگذارید و به‌ این‌ ترتیب به استقبال بهار بروید.

سفره هفت سین ساده و کم خرج ۱۴۰۳ رنگ سفره هفت سین ۱۴۰۲

خوب است که در چیدمان سفره هفت سین به همنشینی رنگ‌ها در کنار هم نیز دقت کنید؛ یعنی باید انتخاب رنگ‌ها برای سفره هفت سین شما، به‌گونه‌ای باشد که رنگ‌ها، مکمل هم باشند. به‌گونه‌ای که رنگ‌های بکار برده شده، تکمیل‌کننده هم بوده و برای جلب‌توجه مناسب باشند. در نظر داشته باشید که با انتخاب رنگ‌ها و ظرف‌ها می‌توان حال و هوای سفره نوروزی را مدرن و یا سنتی نشان داد.

جنس و طرح پارچه و روبان و تزئیناتی که در سفره هفت سین به کار برده می‌شود، در شکل ظاهری سفره تأثیر ویژه‌ای خواهد گذاشت. خوب است بدانید که در چیدمان سفره‌های مدرن، می‌توان از پارچه حریر و ساتن براق استفاده کرد و یا از رنگ‌های تند یا روبان‌های طرح‌دار در اشکال مختلف استفاده کرد. برای مثال، از روبان‌های رنگی برای دور سبزه و یا تنگ ماهی می‌توان استفاده کرد. اما اگر تمایل دارید که چیدمان سفره‌های نوروزی شما به شکل سنتی باشد، باید از پارچه‌‌هایی از جنس ترمه و مخمل با طرح‌های از بته‌جقه و غیره استفاده کنید. همچنین ظروف و کاسه‌های سفالی و مسی و برنجی همچون کاسه سرو ایکیا VINDFLAKT به‌راحتی می‌تواند به سفره هفت سین شما تم سنتی ببخشد.

خرید اینترنتی وسایل سفره هفت سین ایکیا

 اینک که با ما همراه شده‌اید و تا پایان این مقاله به ما افتخار همراهی دادید و ما نیز در طول این مقاله محصولاتی را از برند نامور ایکیا به شما معرفی کردیم، خوب است بدانید که برای تهیه این ظروف و محصولات، کافی است که آنها را به فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه راه‌راه مارکت سفارش دهید و اگر ساکن تهران هستید در همان روز سفارش آن را تحویل بگیرید. به امید دلشادی و آزادی به پیشواز بهار ۱۴۰۳ خواهیم رفت.


نوشته‌های اخیر

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    ژیلا شکاری

    من قبلا جاشمعی ایکیا STILLHET رو خریده بودم خیلی شیکه . الان هم کاسه سرو ایکیا را سفارش میدم

    کاسه سرو ایکیا VINDFLAKT رو دیدم خیلی ازش خوشم اومد. حتما سفارش میدم. برای آجیل هم واقعا عالیه . برای هفت سین هم فکر کنم شیک باشه

    21 بهمن 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب