طرز تهیه لوبیا پلو با سالاد شیرازی

طرز تهیه لوبیا پلو با سالاد شیرازی

لوبیا پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرف‌دار ایرانی است که با مواد غذایی متنوعی تهیه می‌شود. لوبیا پلو را به سلیقه خود می‌توانید به همراه گوشت قرمز یا گوشت مرغ درست کنید، در این سایت علاوه بر آموزش رسپی غذا، ما شما را با انواع ظروف شیک و کارامد آشپزی که محصول شرکت ایکیا است و در فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت به فروش می‌رسد نیز آشنا می‌کنیم. زیرا همانطور که میدانید جدا از مهارت آشپزی، ظروف اورجینال و استاندار کمک بسیاری در طعم نهایی غذا میکند.

قبل از خواندن آموزش آشپزی کامل و مرحله‌به‌مرحله تهیه لوبیا پلو، مواد لازم را مشاهده و مهیا کنید سپس سری به ظروف پیشنهادی ما بزنید و در ادامه غذای خوشمزه و لذیذ خود را آماده کنید.​

مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو
زمان تهیه: ۶۰ دقیقه   زمان پخت: ۴۵ دقیقه
رب سیر برنج پیاز گوجه گوشت ادویه

رب گوجه‌فرنگی

۲قاشق غذاخوری

سیر ۲ حبه لوبیا سبز ۳ پیمانه برنج ۴ پیمانه پیاز ۱ عدد گوجه‌فرنگی ۲ عدد گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم نمک و فلفل سیاه زردچوبه و روغن زعفران دارچین به‌اندازه کافی

این غذا مناسب ۶ نفر است

طرز تهیه لوبیا پلو با سالاد شیرازی

ما باتوجه‌به تعهد و ارادتی که به شما داریم، خود را موظف دانسته‌ایم که علاوه بر رسپی غذای که برای شما گذاشته میشود، تعدادی از بهترین ظروفی که می‌توانید با آن آشپزی کنید را به شما معرفی کنیم. این ظروف و ابزارآلات آشپزی ساخت شرکت ایکیا است و شما به‌راحتی می‌توانید آن را با یک کلیک و به صورت اینترنتی تهیه کنید.

خرید لوازم ضروری آشپزی برای لوبیا پلو

 

لوبیا پلو

مرحله اول

برای تهیه لوبیا پلوی خوشمزه و مجلسی ابتدا سروته لوبیا سبزها را با استفاده از ست چاقو دوتکه FORDUBBLA جدا می‌کنیم. سپس لوبیا سبزها را که سروته آن را جدا نموده و خرد کرده‌ایم در کاسه ایکیا KEJSERLIG مجموعه 3 عددی خیس می‌کنیم و بعد از مکثی چنددقیقه‌ای آن را می‌شوییم و در آبکش می‌گذاریم تا آب اضافه آن‌ها خارج شود و بعد روی تخته آشپزخانه ایکیا FINFÖRDELA لوبیاها را خرد می‌کنیم و کنار قرار می‌گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز و سیرها را با ست 3 تکه چاقوی ایکیا ANDLIG پوست می‌گیریم و می‌شوییم و روی تخته آشپزخانه ایکیا FINFÖRDELA به‌صورت نگینی خرد می‌کنیم. سپس تابه ایکیا KAVALKAD را روی حرارت کم می‌گذاریم و کمی روغن داخل آن می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم تا روغن داغ شود. بعد پیاز را داخل تابه ایکیا KAVALKAD می‌ریزیم و تفت می‌دهیم تا سبک شود و سیر را نیز به آن می‌افزاییم و تفت می‌دهیم و صبر می‌کنیم تا کمی عسلی شوند.

در ادامه گوجه‌فرنگی‌ها را می‌شوییم و روی تخته آشپزخانه ایکیا FINFÖRDELA ریز خرد می‌کنیم. پیشنهاد ما به شما این است که هر زمان می‌خواهید از تخته آشپزخانه استفاده کنید، قبل از آن حتماً کاسه سالاد ایکیا UPPFYLLD را که به‌صورت نیم‌کاسه‌ای زیبا برای کنار تخته آشپزخانه تهیه و تولید شده است، در زیر تخته آشپزخانه قرار بدهید و گوجه‌فرنگی‌ها را بعد از خردکردن، درون آن بریزید. به‌این‌ترتیب، هرآنچه شما خرد می‌کنید بدون چکه کردن می‌توانید داخل ظرف موردنظر بریزید.

لوبیا پلو با ته دیگ لوبیا پلو با ته دیگ

مرحله سوم

پس از عسلی شدن پیاز و سیر گوشت چرخ‌کرده را به آن‌ها اضافه می‌کنیم و مداوم تفت می‌دهیم تا رنگ گوشت کاملاً تغییر کند و بعد گوجه‌فرنگی‌های خرد شده را اضافه می‌کنیم. حالا مایه را با یکی از ابزار سرویس کفگیر و ملاقه 3 پارچه ایکیا FILBUNKE خوب مخلوط می‌کنیم. همه موادی که در درون یکی از قابلمه‌های، سرویس قابلمه 5 پارچه ایکیا ANNONS است را خوب به هم می‌زنیم و تفت می‌دهیم تا آب گوشت و گوجه‌فرنگی‌ها کاملاً تبخیر شود و بعد لوبیاهای خرد شده را اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا کمی نرم شود. در تابه ایکیا KAVALKAD کمی روغن می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله رب گوجه‌فرنگی را داخل تابه ایکیا می‌ریزیم و مداوم تفت می‌دهیم و با استفاده از یکی از قاشق‌های ست قاشق و چنگال 56 پارچه 536 IKEA به هم می‌زنیم تا رنگ روغن قرمز شود و بوی خامی رب گوجه‌فرنگی نیز از بین برود و بعد از روی حرارت تابه را برمی‌داریم و رب گوجه‌فرنگی را به مواد اضافه می‌کنیم.

سپس خوب مواد را تفت می‌دهیم و ظرف را از روی حرارت برمی‌داریم و کنار می‌گذاریم تا مواد لوبیا پلو سرد و خنک شود. سپس در یکی از قابلمه‌های موجود در سرویس قابلمه 5 پارچه ایکیا ANNONS را برای برنج بر‌میداریم و تا نصف آن آب می‌ریزیم و مقدار کمی نمک را با ست پیمانه اندازه‌گیری ایکیا STAM  اندازه‌گیری می‌کنیم و به آن اضافه می‌کنیم.

مرحله پنجم

در صورت تمایل می‌توانید کمی زردچوبه نیز داخل آب بریزید تا رنگ پلو زرد شود تا در پایان پخت لوبیا پلو خوش‌رنگ‌تری داشته باشید. درب قابلمه را می‌گذاریم و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا زودتر آب به جوش بیاید. حالا برنج را به‌خوبی می‌شوییم و آب آن را خالی می‌کنیم و زمانی که آب در حال جوشیدن بود برنج را داخل قابله می‌ریزیم و صبر می‌کنیم تا حدوداً ۶ الی ۷ دقیقه، بعد یک دانه از برنج را لای دندان تست می‌کنیم.

اگر اطراف برنج کاملاً نرم و وسط آن سفت بود بهترین زمان برای آبکش کردن برنج است. برنج را آبکش می‌کنیم و در کف قابلمه موردنظر برای پخت لوبیا پلو روغن می‌ریزیم و اگر تمایل داشتید که ته‌دیگ نانی یا ته‌دیگ سیب‌زمینی داشته باشید سیب‌زمینی را با ست چاقو دوتکه FORDUBBLA پوست می‌گیریم و می‌شوییم.

لوبیا با سالاد

مرحله ششم

سپس سیب‌زمینی‌ها را حلقه‌حلقه می‌کنیم و کف قابلمه می‌چینیم تا ته‌دیگ نیز داشته باشیم. ۱ الی ۲ کفگیر از برنج را کف قابلمه می‌ریزیم و کمی از مایه لوبیا پلو روی آن می‌ریزیم و مجدداً کمی برنج می‌ریزیم و روی آن مقداری مایه لوبیا می‌ریزیم. برای داشتن نوعی دیگر از ته‌دیگ که ته‌دیگ نان لواش نام دارد، بهتر است که برای این کار ابتدا کمی روغن کف قابلمه بریزید وقتی داغ شد نان را پهن کنید و ریختن لایه به لایه برنج را شروع کنید.

مرحله هفتم

همین‌طور لایه‌لایه برنج و مایه لوبیا را می‌ریزیم تا مایه لوبیا و برنج تمام شود. درب قابلمه را می‌گذاریم و روی شعله قرار می‌دهیم. اول حرارت را به مدت ۳ الی ۵ دقیقه زیاد می‌کنیم تا داخل قابلمه بخار بپیچد و بعد حرارت را بسیار ملایم می‌کنیم تا لوبیا پلو به‌مرورزمان پخته شود. استفاده جدا از زعفران در لابه‌لای برنج است؛ یعنی زعفران را به مواد اضافه نکنید تا عطر آن حفظ شود. برای عطر بیشتر می‌توانید از کمی دارچین استفاده کنید.

پس از پخت کامل لوبیا پلو، با کفگیر آرام برنج و مایه لوبیا را داخل خود قابلمه زیرورو می‌کنیم تا کاملاً مایه با پلو مخلوط شود و بعد کمی روغن روی غذا می‌ریزیم و لوبیا پلو را در دیس می‌کشیم. خوردن لوبیا پلو معمولاً با سالاد شیرازی بسیار دلنشین‌تر خواهد بود. معمولاً لوبیا پلو را با سالاد شیرازی سرو می‌کنند. پس از اینکه سالاد را در ظرف غذا شیشه‌ای گرد ایکیا IKEA 365 درست کردید، آن را با انبر آشپزی ایکیا TILLÄMPAD سرو کنید. اینک لوبیا پلو را با سالاد شیرازی نوش جان کنید.

نکته:  اگر مایلید این غذای خوشمزه را بدون گوشت درست کنید کافی است گوشت و مراحل پخت آن را از دستور حذف کنید. اگر تمایل به طبخ این غذا با مرغ دارید، می‌توانید در هر مرحله به‌جای گوشت قرمز، مرغ را جایگزین کنید. توصیه می‌شود اگر غذا را برای گیاهخواران تهیه می‌کنید قارچ را جایگزین گوشت کنید تا لوبیا پلو خوشمزه‌تری داشته باشید.

لوبیا در ظرف مسی لوبیا در ظرف مسی

خرید اینترنتی ظروف ایکیا برای تهیه لوبیا پلو

ما سعی داشتیم که با قرار‌دادن اطلاعات بالا و ایجاد لینک خرید لوازم ضروری در جهت پخت یک لوبیا پلو خوشمزه کار شما را راحت کنیم تا با خیال راحت یک غذا با استفاده از لوازم اورجینان تهیه کنید. ما با پشتیبانی سریع و به موقع در کنار شما هستیم تا هر سوالی در رابطه با ظروف‌ خانه و آشپزخانه داشته باشید را پاسخ دهیم و بتوانید در همین راستا یک خرید مفید و به صرفه از محصولات ایکیا انجام دهید. 

مقـالـات مرتـبـط

آموزش آشپزی با محصولات ایکیا

طرز تهیه لازانیا خوشمزه و بدون فر

طرف‌داران غذاهای ایتالیایی، این مطلب برای شماست:) امروز قصد داریم شما را با طرز تهیه [...]

4 دیدگاه

ایده‌های خلاقانه خانه و آشپزخانه مدرن

پرواز ایکیا بسوی لوازم خانگی هوشمند

از اتوماسیون کامل یک‌ خانه گرفته تا کنترل چراغ مطالعه، از انتخاب نور کافی برای [...]

4 دیدگاه

میزان رضایت از این مطلب

96 %

توسط 03 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    مهدوی شیرازی

    لوبیا پلو خر است

    من عاشق این غذام ناموسی منه اصلا اوستا این غذام اما به این روش هم که شما گفتید میپزم بنظرم جالب اومد 🤌🏼

    28 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    شهلا لهراسبی

    لوبیا پلو با سالاد شیرازی عالی بود

    اولین بار بود با این رسپی درست می کردم خیلی خوب بود ممنونم. قابلمه ایکیا رو هم خریده بودم توی همون پختم عجب ته دیگی داشت

    25 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    آنا

    لوبیا پلو با ظروف ایکیا معرفی قشنگی بود و جالب

    من طبق این دستور درست کردم خوب خوبه بگم خوشمزه شد راضی هم بودن بچه‌ها خوب من پیمانه اندازه گیری ایکیا و ست چاقو ایکیا دوتکه FORDUBBLA دارم که با لذت خوندم مو استفاده کردم فقط دو نکته اضافه کنم حدود ۴۵ تا ۵۰ دقیقه زمان برای دم کشیدن لوبیا پلو لازم پس کامل صبر کنید. بعد از این که لوبیا پلو کامل آماده شد و تدیگ بست، اونو درون قابلمه ایکیا به خوبی مخلوط کنید تا تمام پلو به صورت یکدست رنگ بگیرید، بعر بکشید تو دیس و به همراه سالاد شیرازی میل می کنیم جون.

    19 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    hanie

    من قبلا هم لوبیا پلو درست کرده بودم ولی این دفعه یه چیز دیگه شد. سرو لوبیا پلو با سالاد شیرازی هم که حرف نداشت.همیشه با ماست میخوردیم ولی با سالاد شیرازی یه چیز دیگه بود.

    18 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    نعیمه سعادتی

    محصولات ایکیا و لوبیا پلو

    من عاشق لوبیا پلو ام شما هم مثل من سیر نمیشید وقتی غذا لوبیا پلو بلشه!❤️
    مشتاقم بدونم شما دوستان از چه ترفند‌هایی برای پخت لوبیا پلوی خوشمزه استفاده می‌کنید؟
    بعد ترجیح می‌دهید لوبیا پلو را با ماست بخورید یا سالاد‌؟
    من که رفتم دست به کار بشم و شام لوبیا پلو بپزم. اولین مرحله هم که آماده کردن برنج و لوبیا‌هاست! 😋😋

    17 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب